Apache

Bartek Rozkrut madey w dione.ids.pl
Śro, 30 Wrz 1998, 16:01:19 CEST

Witam

Jestem tu nowy i nie zabardzo orientuje sie w temacie.
Jesli to juz bylo - wybaczcie :)

Jednak mam propozycje :
1. katalogi public_http user'ow przeniesc w jedno miejsce np.
/home/httpd/user
Dzieki temu nie bedzie potrzeby dawac atrybut x dla others na katalogu
domowym. Przy okazji uzyskamy dostep do stron w stylu :
www.serwer.org/user i
www.serwer.org/~user
W katlogu domowym umiescic tylko symlink'a do /home/httpd/user
(oczywsicie bedzie potrzeba przedytowac httpd.conf)

2. Nie wiem czy to ma sens w dystrybucji ale u siebie na serwie mam cos
takiego jak public_ftp - jest to dowiazanie do /home/ftp/users/user
/home/ftp/users/user nalezy do user:grupa_usera
Kazdy user moze udostepniac pliki via FTP.
W praktyce przydaje sie to do sciagania rzeczy ktore sciagales na seerwe
poprzez np. wget i teraz chcesz je bezpiecznie przetransportowac
modemikiem do domu.(kopiujesz plik do public_ftp i nie musisz podawac
swojego hasla przy logowaniu przez FTP)

--
e-mail's : madey w dione.ids.pl , madey w viii-lo.krakow.pl