Apache

Śro, 30 Wrz 1998, 16:38:05 CEST

On Wed, 30 Sep 1998, Bartek Rozkrut wrote:

> Witam
>
> Jestem tu nowy i nie zabardzo orientuje sie w temacie.
> Jesli to juz bylo - wybaczcie :)
>
> Jednak mam propozycje :
> 1. katalogi public_http user'ow przeniesc w jedno miejsce np.
> /home/httpd/user
> Dzieki temu nie bedzie potrzeby dawac atrybut x dla others na katalogu
> domowym. Przy okazji uzyskamy dostep do stron w stylu :
> www.serwer.org/user i
> www.serwer.org/~user
> W katlogu domowym umiescic tylko symlink'a do /home/httpd/user
> (oczywsicie bedzie potrzeba przedytowac httpd.conf)

Apache nie akceptuje od jakiegoś czasu symlików. Co to www.serwer.org/user
to to nie wymaga żadnych zmian w pakietach i jest zależne od działąń
czysto adminstracyjnych podejmowanych w trakcie eksploatacji systemu.

> 2. Nie wiem czy to ma sens w dystrybucji ale u siebie na serwie mam cos
> takiego jak public_ftp - jest to dowiazanie do /home/ftp/users/user
> /home/ftp/users/user nalezy do user:grupa_usera
> Kazdy user moze udostepniac pliki via FTP.

Mając proftpd można to zrealizować w drzewku uytkownika. Proftpd będzie
standardowym ftp dla PLD.