znowu rc-scripts (fwd)

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pią, 30 Kwi 1999, 09:12:18 CEST

On czw, 29 kwi 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Napisalem go nazajurz po twoim. To ze nie doszedl to z powodu dziewneho
> zachowania sie MX'a w pld.org.pl
No có. Na to żaden z nas nie miał wpływu

> Jasne, ale tez bez sensu jest wstawiac cos co nie bedzie dzialac a w
> szczegolnosci czegos czego nie jestesmy do konca pewni.
Jakoś wszędzie gdzie mialem doczynienia z CVS, to co było w repo uważane było
za "niestabilne", chyba że akurat był "code-freeze". Więc nabrałem takich
nawyków.

> to oznaczy jak?
Np.: sieć się krzaczyła tylko dlatego, że nie miałem wkompilowanego IPv6.
Najciekawsze, że te skrypty i tak nie konfigurowały IPv6 jak należy.

> to znaczy jak?
Nie pamiętam. W kazdym razie, żeby doprowadzić komputer do użytku musiałem
kilka rzeczy ponaprawiać.

> to czemu ich nie pusciles do plku i nie przeslades do mnie, wigeta czy kloczka
Chociażby dla tego, że najpierw chciałem swój komputerek doprowadzić do
porządku po instalowaniu PLD. Zreszta jak już zaczynałem skrobać jakiegoś
maila, to wychodził w takim tonie, że wolałem go nie wysyłać. Myślałem, że
potem ochłonę. Niestety moja złość na skrypty przemieniła się w siłę twórczą,
która kazała mi zrobić to po swojemu.

> Tu zgoda, ale pracujemy nad tym. Te akurat byly gotowe i po malych
> poprzwkach przez jakis juz czas dzialaja.
To czemu nie były w CVS. To co jest w CVS nie musi w 100% działać. Ważne, żeby
było w miarę aktualne - wtedy każdy będzie mógł pomóc, albo zostawić to w
spokoju.

> [...]
> tez tam wystepowac. Skrypt powinien nad tym zapanowac. Przyklad:
> ADDR=195.136.100.2/24
> ADDR=195.136.100.4/24 (tu skrypt powinien potawic aliasa)
> ADDR=3ffe:902:10::3/112
> ADDR=END
> Jak by ktos byl malo spostrzegawczy to NETMASK dla ipv4 wystepuje po "/"
> w szcegolnosci taka notacja jest bardziej poprawna w kontekscie CIDR.
> W twoim rozwiazaniu jak sie ktos "machnie" i postawi spacje powiedzmy
> przed slashem to caly skrypt sie wykrzaczy. Ma to tym wieksze znaczenie ze
> kiedys te dane bedzie sie wpisywalo w jakis dialog programu
Cytuję "Od czego są komputery?". Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zalety i
wady. Moje IMHO jest bardziej konsekwente w stosunku do tego jak wyglądają
inne pliki w sysconfig. A dodanie nowej linijki między jakieś dwie nie jest
wcale prostsze niż dopisanie adresu do jednej linijki.

> Wlasnie takie rozwiazanie cwicze sobie w domku i jak skoncze chce je
> zaprezentowac i dostac aprobate pozostalych przed robieniem zamieszania w
> cvs'ie.
A jak to chcesz zrobić. Rozsyłając każdemu kopię, czy oczekując że każdy
będzie to ściągać z jakiegoś FTP.
CVS jest po to, żeby przedstawić swoją pracę innym w miarę przejżysty sposób.
Przynajmniej ja tak to widzę.

> Twojej pracy ci szkoda a nasza masz gdzies.
Nie mam gdzieś. Po prostu nie miałem okazji jej zobaczyć.
Gdybym widział, że ktoś w tym kierunku coś robi, prawdopodobnie bym się w to
nie ładował.
Po moich pierwszych poprawkach (gdy jeszcze nie usunąłem żadnego pliku) i
mailu na listę czekałem na odzew. Ale, że nadal było cicho uznałem  to na
cichą zgodę.

> przegladalem wlasnie cvs'a i wszystko co zauwazylem to "removed obsolete
> files" pomimo iz wiekszosc z nich jest tylko gdzie indziej, ale teraz
> vendor jest jajcus. Nie mogles napisac przynajmniej "files: * moved to ..."?
Może rzeczywiście trochę mało przejżyste te logi. Co gorsza skrypt wysyłający
info na cvs-commit czasem trochę obcina informacje.

> Uzgadnialismy to w kregu zainteresowanych osob. Nie bylo sensu debatowac
> nad tym na liscie. zalatwilismy to dyskusja na ircu a o wynikach
> poinformowalismy.
Może przeoczyłem.

> IMHO i tak za duzo na tej liscie gadania o rc-scriptsach.
Tak się składa, że nie każdy może wisieć na ircu. Jeśli na pld-list jest za
ciasno (a ja tak nie uważam) należy zrobić nową listę. Dzięki temu każdy
będzie mógł być na bierząca i dołączyć się/odłączyć od pracy kiedy będzie
chciał.

> A jak bedzie totalny burdel to tym bardziej nic nie zrobimy.
> Przez jakis czas nie interesowalem sie specem do rc-scriptsow, nie uwazam
> sie za speca od specow, efekt byl tego taki ze w cvs'ie bylo jedno a w
> specu i na ftp co innego.
Na ftp powinny iść już obrobione i w miarę sprawne rzeczy. Spec powinien być
przynajmniej do tego co jest na FTP. Nie koniecznie musi być na bierząco z
źródłami w CVS (które są ciągle obrabiane).
A w CVS się pracuje. Jedynie ważne jest żeby robić "commit" gdy się
przynajmniej niczego znaczącego nie zepsuło.

> A co ci szkodzilo sie zapytac?
Przyznaję się bez bicia. Tu zawaliłem.
Może przydałoby się zrobić jakiegoś oficjalnego "Package maintainer'a".
U umieścić plik "MAINTAINER" (żeby był widoczny) w widocznym miejscu źródeł.

Pozdrowienia,
       Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !