PLD CVS: CVSROOT kloczek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Nie, 11 Kwi 1999, 15:39:55 CEST

On Sun, 11 Apr 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Gwoli ścisłości .. w tym co jest w obecnym stable nie uważam żeby był
> bałagan. Są braki i to duże i to jest fakt niezaprzeczalny.

Mowilem o starym PLD-devel a nie o nowym CVS...

> Tutaj przy okazji SESAM spytałem się na priv Ziemka czy nie wartoby pójść
> w tym kierunku ze wględu na bardziej liberalne warunki licencjonowania.
> Odpowiedzi nie otrzymałem i przypuszczam w takim razie że Ziemek nie był
> wtedy w stanie odpowiedzieć. W takim razie do wszystkich, którzy są w
> stanie .. może by ktoś wyraził swoją opinię na temat SESAM ?

Nie wiem jak sprawa wyglada ze wsparciem innych programow dla SESAME,
mozna by ewentualnie tez z krb4 z KTH (z krainy wikingow) potestowac...
Nie mniej jednak pragne zauwazyc, że Kerberos V jest w tej chwili IMHO
najbezpieczniejszym z tego grona, ma rozwiniete mechanizmy preautentykacji
i podwojnej weryfikacji zarowno maszyn jak i uzytkownikow przed
nawiazaniem polaczenia, wszystkie servisy sa kodowane kolizyjnym (ale
zato szybkim) DES-3-(crc/md5) a niebawem nowe algorytmy wejda, w krb4 sa
tylko niektore servisy kodowane ... SEZAME nie testowalem. Zauwaz, ze
prawie wszystkie programy "sieciowe" daja wsparcie dla pieska...

Tak .. jedyny minus, ze na export bibliotek trzeba miec zezwolenie --
takie samo jak na uzywanie _glibc-crypt_ z naszych glibc !
No ... ale o tym jakos nikt tutaj jeszcze nie wspominal i tylko
biblioteki kerberosa ida pod obstrzal ...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin