Taczka ciut opóźniona

Pon, 12 Kwi 1999, 21:08:44 CEST

Tym razem w trochę się opóźniło kolejne przemieszczanie zasobów z test do
właściwej lokacji. Tak czy inaczej ilość zasobów które są w tym tygodniu
jest mniej więcej znowu taka sama jak w poprzednich tygodniach.

Na początk (IMHO) rodzynek czyli ..

ElectricFence-2.2.0-1
	W kilka dni wyszły kolejne wersje 2.1.0 i 2.2.0. Ta druga wersja
	jest pod pewnym drobnym acz ważnym względem przełomowa.
	Electric Fence to jest jeden z kilku dostępnych obeznie memory
	allocation debugerów. Dotąd, żeby przebadać jakiś program
	binarny trzeba było zlinkować badany program z dodatkową
	biblioteką statyczną libefence.a. Teraz wystarczy w LD_PRELOAD
	przekazać dodakowo libefence.so.0.0 i mamy możliwość sprawdzenai
	dowolnego programu bez relinkowania. Mała rzecz ale przynajmniej
	mnie cieszy bo linkowanie z libem sattycznym niby prosta rzecz ale
	zawsze trzeba było ro zrobić.
	W pakiecie jest skrypt /usr/bin/ef który ustawia w środowisku
	odpowiednio LD_PRELOAD i uruchamia program przekazany jako
	parametr dla tego skryptu. Biblioteka statyczna dodatkowo jest w
	ElectricFence-static.

ImageMagick-4.2.2-1
	Update do ostaniej wersji. Tu należy się drobna uwaga ponieważ
	pakiet ma pewien błąd który od dłuższego czasu przez ludzi
	piszących IM nie został nadal usunięty. Przy konwersji tga->gif
	pojawiają się "śmiecenia" w wynikowym gifie. Błąd istnieje i
	całkiem niedawno był przyczyną dość ostego cofnięcia wersji
	dystrybuowanej w PLD ale w międzyczasie Jackowi Osieckiemu na
	liście IM udało się dowiedzieć jak go obejść. Otóż przy konkretnie
	tej konwersji trzeba dla converta dodać +dither. W związku z tym,
	że błąd jest do obejścia ImageMagick jest znowu up to date.

rsync-2.3.1-1
	Jeżeli ktoś używa rsynca to powinien się zaopatrzyć w tą wersję.
	Poprzenie mają błąd klasy security.

pam-0.66-10
	Tu wyciąg z logów CVS:
	* Fri Apr  9 1999 Jan Rękorajski <baggins w hunter.mimuw.edu.pl>
	  [0.66-10]
	  - pam_unix minor update (now understands Ultrix crypt16() passwords)
	  - added pam_motd module from Debian distribution
	  - added pam_homedir by me (based on pam_mkhomedir from Debian)
	  - minor spec cleanup
	  - added stringh patch, it fixes wrong include directives in
	    tally and securetty modules
	  - crypt16 patch, it makes pam_pwdb understand Ultrix crypt16()
	    passwords. It is not applied, added only because somebody may
	    really need this - like me ;).

	Jak widać crypt16() nie jest dystrybuowany w wynikowych pakietach
	ale można go łatwo zaktywować poprzez unhash jednej linijki
	w specu i przekompilowanie całości. W razie czego jest to poprostu
	pod ręką.

ksymoops-0.6-2
	program do tłumaczenia na postać bardziej czytelną OOPów kernela.
	Tu speca podwędziłem Maćkowi Różyckiemu :)

pwdb-0.56-4
	Tutaj drobna poprawka w likach w podpakiecie devel którą przez
	przypadek sam wrzuciłem. Był źle ustawiony link libpwdb.so
	(uniemożliwiało to kompilowanie programów wykorzystujących libpwdb)

binutils-2.9.1.0.23-1
	Wersja obecnie w zasadzie którą powinno się mieć używając egcs
	1.1.2. Z tego co napisał HJL jest to najprawdopodobniej ostatnia
	wersja linii 2.9.1.x.

ORBit-0.4.3-1, wmakerconf-1.99.0-1, gtk+-1.2.1-2, dia-0.41-1,
gftp-1.13-1, glade-0.4.1-1, mc-4.5.29-1, gnome-libs-1.0.8-1,
gnome-objc-1.0.2-2, control-center-1.0.5-2, gnome-pim-1.0.7-1,
gnumeric-0.23-1, mtr-0.35-1
	Drobne poprawki i ostanie wersje pakietów GOME/Gtk+ już wcześniej
	opracowanych. W sumie całość przyszykowana tak żeby bezkonfliktowo
	dało się wykonać ubgrade. W kilku pakietach zostały nieco
	rozluźnione zależności miedzypakietami (wystarczą te które są
	genberowane automatycznie).

ippl-1.4.3-1, libelf-0.7.0-1, mswordview-0.5.7-1, pine-4.10-2,
mingetty-0.9.4-9, icewm-0.9.37-1, gpm-1.17.7-1, sudo-1.5.9p1-1,
aumix-1.18.2-1, vlock-1.3-4
	Zestaw do upradeów. Nie newralgiczny. Mi się tu spodobał uumix
	(mały mixer pracujący w curses w kolorkach)

guile-1.3-5, umb-scheme-3.2-10, wget-1.5.3-5, egcs-1.1.2-2,
gettext-0.10.35-9, tar-1.12-10
	Uporządkowane wpisy w indeksie info. W egcs w {de}rejestracji
	info. Co do gettext (oprócz poprawek w info) to po mode do
	[x]emacsa trzeba będzie dobudować bezpośrednio w [x]emacsie (o ile
	tego tam nie będzie) gdyż tak będzie poprostu prościej bez
	niepotzrebnego warunkowego komplikowania całości (tak czy inaczej
	musłayby być dwie wersje tych zasobów).

autofs-3.1.3-4
	Demon automontera. Z poprzednimi wersjami miałem zawsze kłopoty.
	Ta wersja działa mi poprawnie. W /etc/autofs jest kilka
	dodatkowych/przykładowych map które łatwo można włączyć poprzez
	dodanie wpisów w /etc/autofs/aurofs.master. Nie zdążyłem tylko
	wypróbiować montowania po SMB. Jeżeli ktoś miałby jakieś wieści o
	powyższym to byłby fajnie wiedzieć czy to działa.

Błędy znaleziony w stuffie jaki już wcześniej wywędrował z test to źle
skonfigurowana ścieżka na tematy w E-0.15.5 jaka jest zaszyta w binarce.
Pakiet będzie do poprawki.

Wszytkie zasoby są dostępne pod ftp://ftp.pld.org.pl/stable.

kloczek
PS. List wysłany jako krospost na pl.com.os.linux i pld-list w pld.prg.pl.
Uwagi co do powyższego prosiłbym kierować raczej na listę.