Błędy po instalacji PLD

Czw, 22 Kwi 1999, 11:49:06 CEST

On Thu, 22 Apr 1999, Jacek Smyda wrote:

> Jest zainstalowane glibc z PLD. To jednak nie rozwiązuje problemu.
> Przecież nie ma znaczenia, że jest zainstalowane rpm w wersji 2.5.6.
>
> Mogę się założyć, że po zainstalowaniu nowego rpm pojawią się nowe
> błędy, a poprzednie nie będą rozwiązane.

Wykonałeś upgrade glibc, a nie wykonałeś upgradeu rpm-a. Rpm po mimo tego,
że jest linkowany statycznie to wczytuje sobie kilka dodatków przez
dplopen(). Są to moduły /lib/libnss*. W starym glibc mają one SONAME
lib*so.1, a w nowym lib*so.2. Rozewiązania:
- tymczasowe: dograć ręcznei ze starego glibc pliki /lib/libnss*
- poprawne: wykonać upgrade rpm-a.

Najlepiej upgrade rpm-a i glibc byłoby przeprowadzać w jednym wywołaniu
rpm-a o ile robisz to z ręki. Potem tylko "rpm --rebuilddb" i powinno być
już poprawnie.

> 	Tak swoją drogą to dlaczego rpm w /bin ma ponad 1.5MB. Czyżby
> 	nie było znane polecenie strip?

Jest zlinkowany statycznie. Glibc troche się w międzyczasie powiększyło :>