znowu rc-scripts (fwd)

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Śro, 28 Kwi 1999, 17:50:23 CEST

On Thu, Apr 22, 1999 at 07:08:19PM +0200, Grzegorz Stanislawski wrote:
> Bez sensu forwardowac swoje listy, ale jakoze nie dotarl to....

Teraz to trochę puźno....

> Nic z tego nie wyszlo jeszcze do cvs'a. spokojnie.
> idac twoim tokiem rozumowiania goscie od instalatora tez leza bykiem.

Bo po to jest CVS, żeby z niego kożystać.
W ten sposób ludzie mogą współpracować i jest znacznie mniej konfliktów
(jak na przykład ten).

> Wypraszam sobie, ostatnia nasza rozmowa byla bardzo owocna.
Sorry, nie zauważyłem.

> Dlaczego tak sadzisz.
A dlaczego miałbym sądzić inaczej.
Zainstalowałem skrypty z devel - chodziły kiepsko.
Zajżałem do CVS i jest jeszcze gożej.
Przejżałem archiwum listy - a tam nic poza propozycjami.

> I jesli to prawda dlaczego nie dales nam odrazu
> znac?
Hmm, trudno powiedzieć. Jak je bardzo potrzebowałem zacząłem robić.
A jak zacząłem robić

> Byl przy okazji robienia wsponie z kloczkiem rpma z
> rc-scriprts-0.0.{1-3} request o przetestowanie, czemu dopiero teaz to
> zglaszasz?
> I co w nich jest nie tak.

- Przy starcie sieci haszcze na ekran szły
- Gdy kernel skompilowany był bez IPv6 to dopiero głupiało
- Konfiguracja IPv6 nie pasująca do IPv4
i jeszcze coś, czego nie pamiętam

> Musisz jeszcze popatrzyc od strony czlowieka ktory bedzie to wpisywal, czy
> programu konfigurujacego. Powtarzajace sie ADDR= sa o wiele bardziej
> przejrzyste, a ze skrypt sie troche pomeczy to nieszkodzi. Do tego sa
> komputery.
> Nie zagladalem ostatnio do cvs'a ale jesli juz tam cos porobiles to lepiej
> zrob tego rollback. Beda takie same jaja jak przy okasji ksh.
Wiesz, mojej pracy mi teraz też szkoda.
Proponuję: wrzuć co masz do CVS (do innego brancha), albo gdziekolwiek,
gdzie wszyscy będą mogli to znaleźć.
Porównają to co ja zrobiłem, z tym co ty zrobiłeś - wybierze się
rozwiązanie lepsze, albo z każdego wybierze to co najlepsze.

> Zapomniales to czego sluza tunele.
> Zrobilismy to tak poniewaz:
> a) upraszcza to strukture calosci. jest wyrazny podzial na warstwe 2 ktora
> tunele de facto sa i warstwe 3 czyli interfejsy ip.
> W pierwszej kolejnosci beda sie stawiac tunele a nastepnie interfejsy.
> b) moga istniec tunele bez konfigurowania na nich adresu ip, sam locallink
> addres ktory ustawia sie automatycznie jest wystarczajacy do ustawienia
> lacza punkt-punkt oraz routingu pomiedzy maszynami statycznie czy przez bgp
No, wreszcie jakieś argumenty. Gdyby dotarły wcześniej na listę...
Ale może niech inni też się wypowiedzą.

> Nie zajmujesz sie rowniez rc-scriptsami jak na razie.
> PLD to nie wolna amerykanka, kazdy ma swoj odcinek frontu i trzeba robic
> tak zeby ci co na nim operuja nie byli zaskakiwani rajdami z innych stron.
Jak się wszyscy zaczną ograniczać to nic nigdy nie zrobimy.
Ja co kolwiek robię staram się dać na listę i staram się, żeby to co
robię w miarę regularnie wrzucać do CVS - w ten sposób każdy widzi co
się dzieje i może zareagować zanim wejdę w jakieś maliny

> Jesli chcesz sie tym zajac to dobrze by bylo sie dowiedziec/zapytac jak
> ida sprawy i uzgodnic, a nie "zabieram sie za to." i cvs commit
Z jednej strony masz rację, ale z drugiej nic nie wskazywało na to,
że ktoś się tym zajmuje.

Pozdrowienia,
       Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !