znowu rc-scripts (fwd)

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Czw, 29 Kwi 1999, 19:15:13 CEST

On Wed, 28 Apr 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Teraz to trochę puźno....
Napisalem go nazajurz po twoim. To ze nie doszedl to z powodu dziewneho
zachowania sie MX'a w pld.org.pl

> Bo po to jest CVS, żeby z niego kożystać.
> W ten sposób ludzie mogą współpracować i jest znacznie mniej konfliktów
> (jak na przykład ten).

Jasne, ale tez bez sensu jest wstawiac cos co nie bedzie dzialac a w
szczegolnosci czegos czego nie jestesmy do konca pewni.

> A dlaczego miałbym sądzić inaczej.
> Zainstalowałem skrypty z devel - chodziły kiepsko.
to oznaczy jak?

> Zajżałem do CVS i jest jeszcze gożej.
to znaczy jak?

> - Przy starcie sieci haszcze na ekran szły
to czemu ich nie pusciles do plku i nie przeslades do mnie, wigeta czy kloczka

> - Gdy kernel skompilowany był bez IPv6 to dopiero głupiało
> - Konfiguracja IPv6 nie pasująca do IPv4
Tu zgoda, ale pracujemy nad tym. Te akurat byly gotowe i po malych
poprzwkach przez jakis juz czas dzialaja.

A IMHO to wlasnie nie jest tak jak nalezy. Wedlug mnie powinno byc tak ze
zmienna ADDR= powinna byc ciurkiem jedna pod druga i adresy ipv6 powinny
tez tam wystepowac. Skrypt powinien nad tym zapanowac. Przyklad:
ADDR=195.136.100.2/24
ADDR=195.136.100.4/24 (tu skrypt powinien potawic aliasa)
ADDR=3ffe:902:10::3/112
ADDR=END
Jak by ktos byl malo spostrzegawczy to NETMASK dla ipv4 wystepuje po "/"
w szcegolnosci taka notacja jest bardziej poprawna w kontekscie CIDR.
W twoim rozwiazaniu jak sie ktos "machnie" i postawi spacje powiedzmy
przed slashem to caly skrypt sie wykrzaczy. Ma to tym wieksze znaczenie ze
kiedys te dane bedzie sie wpisywalo w jakis dialog programu
konfigurujacego.
Wlasnie takie rozwiazanie cwicze sobie w domku i jak skoncze chce je
zaprezentowac i dostac aprobate pozostalych przed robieniem zamieszania w
cvs'ie.

> Wiesz, mojej pracy mi teraz też szkoda.

Twojej pracy ci szkoda a nasza masz gdzies.
przegladalem wlasnie cvs'a i wszystko co zauwazylem to "removed obsolete
files" pomimo iz wiekszosc z nich jest tylko gdzie indziej, ale teraz
vendor jest jajcus. Nie mogles napisac przynajmniej "files: * moved to ..."?

> No, wreszcie jakieś argumenty. Gdyby dotarły wcześniej na listę...
> Ale może niech inni też się wypowiedzą.

Uzgadnialismy to w kregu zainteresowanych osob. Nie bylo sensu debatowac
nad tym na liscie. zalatwilismy to dyskusja na ircu a o wynikach
poinformowalismy.
IMHO i tak za duzo na tej liscie gadania o rc-scriptsach.

> Jak się wszyscy zaczną ograniczać to nic nigdy nie zrobimy.
> Ja co kolwiek robię staram się dać na listę i staram się, żeby to co
> robię w miarę regularnie wrzucać do CVS - w ten sposób każdy widzi co
> się dzieje i może zareagować zanim wejdę w jakieś maliny

A jak bedzie totalny burdel to tym bardziej nic nie zrobimy.
Przez jakis czas nie interesowalem sie specem do rc-scriptsow, nie uwazam
sie za speca od specow, efekt byl tego taki ze w cvs'ie bylo jedno a w
specu i na ftp co innego.

> Z jednej strony masz rację, ale z drugiej nic nie wskazywało na to,
> że ktoś się tym zajmuje.
A co ci szkodzilo sie zapytac?

> Pozdrowienia,
>        Jacek