vi/nvi/vim/elvis

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Pią, 16 Kwi 1999, 18:41:19 CEST

Tomasz K³oczko wrote:

> On Fri, 16 Apr 1999, Artur Frysiak wrote:
> [..]
>
> U mnie jest to w vim-common. Tak czy inaczej nie wydaje mi siê ¿eby xxd
> by³ potrzebny w Base czyli jego traktowanie to ju¿ jakby mniej wa¿an
> sprawa.

xxd jest stosowany w vim-ie jedynie przez "wbudwana" (moim
zdaniem malo przydatna) przegladarke plikow. Jest wiec zupelnie
zbedny w vim-minimal.

Szczerze mowiac to vim jest oczywiscie dobry jako edytor sam w sobie
jednak jako /bin/vi wole nvi, albowiem ten jest nieco bardziej zgodny
ze standardem i z zalozenia ma byc wlasnie tym /bin/vi. Wolalbym wiec
aby ani vim ani elvi-s czy temu podobne nie instalowaly sie wcale
jako /bin/vi. Inaczej kazdy kto wezmie do
reki ksiazke o UNIX-ie przezyje male zdziwienie po odpaleniu /bin/vi.
Wole po odpaleniu /bin/vi program ktory zachowuje sie tak samo,
nizaleznie czy jestem akurat w okienku xterm na Sunie, FreeBSD, SuSE
(taz nvi)
czy gdziekolwiek indziej (no chyba ze RedHat...).

Kto chce vim-a nich sobie po prostu wywoluje go jaki vim i k'o'nc.

--Marcin