PLD 1.3 Tsunami - wrazenia...

Wojtek Slusarczyk wojtek w mailbox.tuniv.szczecin.pl
Pon, 30 Sie 1999, 18:23:14 CEST

On Mon, 30 Aug 1999, Jacek Osiecki wrote:

Hej,

> jest brak bardzo istotnych komend na dysku startowym - glownie rm i mv.
> Zwlaszcza, ze te z podmontowanego dysku nie dzialaja.

?
Trochę dziwne ... Na bootkietce jest IMHO wszystko (za wyjątkiem pinga)
co do szczęścia potrzeba ... Po zamontowaniu z dysku/nfs'em i chr00tnięciu
dostajesz defacto nowy system, który działa i na którym jest wszystko ...

> doszedlem do tego, jakie.
> Sendmail uruchamia sie wyraznie wolniej niz ta sama wersja na PLD 1.1
> Tornado.

W `proposed-updates' od jakiegoś czasu leży poprwka -- proszę upgradnij
lub : ~$ touch /var/spool/at/.SEQ
( w %post dystrybucyjnego pakietu zawieruszyło się to gdzieś ..)

> nie istnieja. Przy "restart" zamiast ladnego "BUSY...DONE" pojawia sie
> lamiace linijke "Unicestwiony".

Zdarzyło mi się to przy portmapie ( przy restarcie, kiedy nie był
uruchomiony ..) Do poprawki ida rc-scrypty w najbliszym czasie.

> W ogole nie tworzone sa logi systemowe! /var/log/messages jest pusty. Czesto
> komunikaty logow zasmiecaja niepotrzebnie ekran. Duuzo gorzej od rozwiazania
> z PLD 1.1, gdzie logi byly na konsoli dziesiatej...

Też dziwne ... Wygląda na to, że syslog nie wstaje ...
W %post sysloga jest dodawnie chkconfigiem i jeszcze dodatkowo
'/sbin/chkconfig syslog on' ... W 1.1-PLD był dodatkowo na 10-tej teraz
jest na .. 12-tej .. ;)

BTW jest w `proposed-updates' nowszy sysklogd -- ale poprawki dotycza
zupelnie czegoś innego ..

> Pod X-ami ni cholery nie chce dzialac polska klawiatura - pomimo
> zainstalowania prawidlowej Xmodmap (Aogonek, Eogonek itp.) oraz ustawienia
> LC_ALL i LANG na pl_PL.

SOA#1...

> Windowmaker zupelnie olewa polskie locale i gada po angielsku. W PLD 1.1
> Wmaker 0.53 dzialal pod tym wzgledem bezblednie.

Tutaj, to przyznam się nie używam Wm-a, zaraz sprawdzę ...

> Jak na polska dystrybucje to uwazam to za niedopuszczalne - zwlaszcza, ze
> PLD nie dostarcza niezbednej Xmodmapy!

~:> rpm -qf /etc/skel/C/.Xmodmap
adduser-1.08-1
~:>

> Jed inaczej zachowuje sie, uruchamiany przez roota i przez zwyklego
> uzytkownika. Standardowo w ogole nie dziala, bo szuka konfiguracji w
> /usr/lib/jed/lib, a ta jest w /usr/share/jed/lib.

Hm .. nie widzę u siebie różnicy między uruchamianiem z roota i nieroota
... Jeda nie używam -- ale faktycznie pakiet idzie do poprawki ...

> Z mniejszych drobiazgow dodam wszedobylski faszyzm. Dalej z niewiadomych
> powodow baza rpm-a ma atrybuty 750. Do tego zamiast locate jest slocate,

~# chmod 755 /var/db/rpm

> Wybaczcie taka litanie, ale po prostu zglaszam uwagi, co nie dziala...
> Wydaje mi sie, ze problemow jest duzo wiecej niz przy starym PLD 1.1.

Nie ma sprawy .. dzięki za informacje.

BTW Prosiłbym aby wszelkie uwagi i problemy związane ze starymi 1.1-PLD i
1.3-PLD, kierowane bezpośrednio na linux w SHADOW.EU.ORG.
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin