Diskless, rc-scripts, nfs

Bartosz Waszak waszi w PLD.org.pl
Pon, 30 Sie 1999, 22:23:01 CEST

[niedziela, 08 sierpień 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Czy chodzi Ci o boot img ładowany np. po tftp w którym jest taki mini
> system oparty o pakiety jakie mamy gotowy do tego żeby móc wystartować X
> terminal ?
> Tak czy inaczej w tej chwili podstawowe rzeczy potrzebne dla rc-scripts
> chyba już wszystkie są w /bin, /sbin .. znaczy się powino to wystarczyć do
> tego żeby po NFS podmontować resztę (/usr) i wystartować X serwer.
>
> Jeżeli rzeczywiście o to chodzi to co najwyżej możnaby zrobić prosty
> skrypt który w loopback dev zainstalowałby kilka pakietów i dołożył
> [...]

* DISKLESS CLIENT

Ja u siebie robiłem  tylko image dla kernela za pomocą mknbi-linux, a  reszta
byłaby normalnym katalogiem. Rozwiązanie to umożliwia łatwiejszą aktualizację
programów stacji   roboczej.  Można by także dopasować to w taki sposób, żeby
rootfs  by read-only, zapis byłby tylko dla /tmp i /home, i kilku katalogów w
/var{run,mail,i    coś  jeszcze}.   Obecnie    stosuje       osobny   katalog
/tftpboot/192.168.1.xx  dla każdej stacji  (nie używam  bootp  ani dhcp), ale
możnaby to zastąpić wspólnym katalogiem dla wszystkich   stacji,  a pliki dla
/var/run i /tmp  byłyby  tworzone  dynamicznie       w  /tmp serwera     jako
/tmp/192.168.1.xx/{tmp,var/run}.      Co zmniejszyło  by przestrzeń zajmowaną
przez diskless klientów i umożliwiło prostą administracje.

I drugi wariant, który teraz zamierzam testować -- minimum programów,
startowych, niezbędne biblioteki i Xserver, konfiguracja sieci po dhcp,
wybór Xservera, FontServera przez dodatkowe nagłówki BOOTP i wszystko
zamknięte w image.

* LDAP

Chciałbym   się dowiedzieć czy planowane będzie  zastosowanie LDAP jako serva
autentykacji w PLD  np: przez  pam_ldap.  Prawdopodobnie w serverze LDAP będą
przechowywane  dane o  kontach  użytkowników w Win2k, zastosowanie tego też w
linuxie    umożliwiłoby  w  najbliższym    czasie   integracje      środowisk
linux<->win2k, dla  wcześniejszych wersji  już się chyba pojawiają  upgrade'y
umożliwiające   korzystanie z  usług katalogowych    w2k.  Teraz  pojawia się
problem  w jaki formacie są przechowywane hasła w LDAP,  gdyż jak  sądze LDAP
jest tylko servem baz danych. Jeśli byłyby one zgodne to LDAP+SAMBA == Win2k.

* SAMBA

czy orientujecie sie czy  gdzieś  pojawiły się już snapshoty samby 2.1.xx pre
jeśli tak gdzie (prawdopodobnie w CVS ??? jaki moduł)

--
                Bartosz Waszak                Email1: waszi w pld.org.pl