odwrotnosc rpm-a...

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Wto, 14 Gru 1999, 15:31:26 CET

[wtorek, 14 grudzień 1999], Wojciech Sas Cieciwa napisał(a):

> On Tue, 14 Dec 1999, Artur Frysiak wrote:
>
> [....]

> Dlaczego, niezgodne ???
>
> Chodzi mi o program ktory uzywajac bazy rpm-a stworzylby pakiet
> XXX-1.1-1.i386.rpm (na przyklad)
>
> Czy to cos jest niezgodne z filozofia RPM-a ???

Właśnie to jest niezgodne. Filozofia budowania pakietów RPM polega na tym,
że masz pliki (źródłowe) które w procesie budowania pakietu jakoś
przetwarzasz i otrzymujesz wynikowe pliki binarne które możesz sobie
spakować w pakiet.
Taki wynikowy pakiet możesz sobie instalować na X maszynach i on zawsze
będzie taki sam (o ile dobrze została opisana procedura budowania pakietu).

To co proponujesz trochę się z tym kłóci. Oczywiście można coś takiego
zrobić preparująć pseudo-speca i pakując binarne pliki w pakiet.
tar czf XXX-bin-1.1.tar.gz `rpm -ql XXX-1.1-1`

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key