Dźwięk i wątpliwości :)

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Nie, 26 Gru 1999, 18:31:51 CET

On Sat, Dec 25, 1999 at 01:41:44AM +0100, Michal Margula wrote:
> Witam
>
> Jak wygląda kwestia dźwięku u nas? Teraz robie libmikmod, a on ma ustawione
> oss, alsa i esd. Nie powinniśmy się uczepić jednego, najlepszego
> rozwiązania np. alsy? Co o tym myślicie?

ALSA jest najlepsza, ale jeszcze brak jej sterowników. A rzeczy
zlinkowane z ALSĄ nie pójdą na niczym innym.

ESD było by dobre, ale gdyby wystarczyło program zlinkować z jakąś małą
biblioteczką, aby działał. Ale w tej chwili to robi tyle zależności, że
w żadnym wypadku nie może być jedynym rozwiązaniem.

API z OSS jest przestarzałe, jednak jest to jedyne API, z którego
wszystko (prawie) może skorzystać. Ale nie chciałbym przy nim zostawać.

Więc moja odpowiedź jest taka: jak będzie jedno dobre (małe, przenośne,
nowoczesne, łatwe) rozwiązanie to trzeba się będzie całkowicie na nie
przenieść. Ale w tej chwili nie da rady :-(

Lepiej jest z grafiką --- tam jest takie rozwiązanie: LibGGI
I IMHO w pakietach które mogą kożystać z różnych bibliotek powinno się
zostawić tylko GGI (chyba że obsługa GGI niezbyt działa).

Pozdrowienia,
       Jacek