SRPM postgresql

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Wto, 28 Gru 1999, 15:06:44 CET

[poniedziałek, 27 grudzień 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Zdaje się, że w posgresie i mysql dalej jest nierozwiazana kwestia
> bezpiecznego upgradeu i inicjacji bazy.
> Artur miałeś tak informacyjnie puścic jakis czas temu list o Ty, jak
> sobie wyobrażasz postinstalację w mysql (kwestia inicjowanai bazy i
> ustawiania haseł). Z postgresem zdaje się, że będzie bardzo podobnie.
>
> Proponowałbym wystawić jednak mysql i postgresa dopiero po ustaleniu
> tych kwestii.
>
> Nie miałem pewnosci co do powyższego i nie wystawiałęm pakieytów.
> Jeżeli jest jeszcze coś do obdyskutowania w kwestii powyższego to dobrze
> [...]

w myslq w skryptach do logrotate jest wykonywane:
$ mysqladmin flushlogs
aby było to możliwe skrypt musi wiedzieć z prawami jakiego użytkownika ma to
wykonać. Musi też znać hasło dla tego użytkownika.
Myślałem aby te informacje zapisać w pliku do którego dostęp miałby tylko root.
W takiej sytuacji należało by podczas instalacji:
1. Zainicjować bazę.
2. wystartować engine
3. Dodać do bazy użytkowanika z odpowiednim hasłem (hasło trzeba jakoś wygenerować)
4. Zapisać nazw i hasło w pliku o prawach root.root 600

Bardziej skomplikowana jest sprawa gdy wykonywany jest upgrade.
Wtedy o ile nie ma jeszcze pliku z danymi o użytkowniku administracyjnym należy
raczej przerwać upgrade i poprosić o utworzenie takiego pliku.

Nie znam na tyle postgresql aby stwierdzić jak tam mają się te sprawy ale pewnie
też nie każdy może sobie grzebać w bazie.

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key