Propozycja: mgetty

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Sob, 27 Lut 1999, 17:33:04 CET

Witam!

Od jakiegoś czasu zdarza mi się trochę powalczyć z faksami, mgetty i vgetty.
Żródła mgetty zawierają wiele różności, nieraz bardzo pożyteczne. Nie są one
jednak wrzucane do i386.rpm-ów...

Często użytki związane z obsługą voice albo g3 (a dokładniej służące do
bawienia się formatami) są potrzebne na komputerach, gdzie nie jest
zainstalowany modem - czyli mgetty/vgetty/sendfax są całkowicie niepotrzebne.

Proponowałbym więc taki oto podział wynikowych pakietów mgetty (wymieniam
tylko binarki w pakietach):

mgetty:
 - samo /sbin/mgetty

mgetty-voice:
 - /sbin/vgetty
 - /usr/bin/vm

mgetty-sendfax:
 - /usr/bin/ct (nie wiem po co - ten programik składa się z jednej instrukcji:
 		fprintf( stderr, "ct: not yet implemented\n" );)
 - /usr/bin/faxq
 - /usr/bin/faxrm
 - /usr/bin/faxrunq
 - /usr/bin/faxspool
 - /usr/bin/kvg
 - /usr/bin/newslock (do czego to służy? :)

Teraz nowe pakiety, które bym dodał:

mgetty-viewfax (bardzo ważny - nie rozumiem, jakim prawem nie ma go w PLD):
 - /usr/X11R6/bin/viewfax (chyba najlepsza przeglądarka plików g3

mgetty-g3tools
 Tutaj by się znalazły wszystkie użytki, przydające się do konwersji
 wszystkiego na fax-g3 i w drugą stronę. Pakiet byłby wymagany przez
 mgetty-sendfax:

 - g32pbm
 - g3cat
 te rzeczy w ogóle nie lądują w i386.rpm-ie. A warto ich używać :)
 - pbm2g3
 - g3tolj
 - g3tops
 - g3toxwd
 - pbmsplit

mgetty-voicetools:
 Tutaj powinny się znaleźć użytki do przeróbki plików wyrzucanych przez
 vgetty. Pakiet byłby wymagany przez mgetty-voice:

 - autopvf
 basictopvf
 lintopvf
 pvfamp
 pvfcut
 pvfecho
 pvffft
 pvffile
 pvfmix
 pvfreverse
 pvfsine
 pvfspeed
 pvftoau
 pvftobasic
 pvftolin
 pvftormd
 pvftovoc
 pvftowav
 rmdfile
 rmdtopvf
 voctopvf
 wavtopvf

Co sądzicie o takim podziale? Mógłbym się zająć jego realizacją...

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |