postfix

Sergiusz Pawlowicz ser w serek.arch.pwr.wroc.pl
Nie, 28 Lut 1999, 18:32:44 CET

On nie, lut 28, 1999 at 05:57:16 +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Uzasadnij ze jest lepszy, bo ja tego nie widze.

sa dwa powody, dla ktorych ~/Mailbox jest lepsze nad /var/spool/mail/*

1. dla mnie istotny, dla ciebie nie, ale generalnie jednak istotny.
obciazenie procesora wywolane dostarczaniem do /var/spool/mail jest
wieksze w systemach wielouzytkownikowych. nawet bez procmaila. dlaczego?
a to ze wzgledu, w jaki sposob obslugiwane sa przez system katalogi z duza
iloscia plikow. wolno. wez pod uwage, ze ostatnio klocilismy sie o
milisekundy zwiazane ze skryptami startowymi, na dostarczaniu poczty do
~/Mailbox oszczedza sie zawsze godziny, jak nie cale dni.

2. druga, ze wzgledu dla zasad naszej dystrybucji, najwazniejsza sprawa:
bezpieczenstwo. napisanie aplikacji, ktora pracuje bezpiecznie w
zapisywalnym dla wszystkich katalogu, nie jest rzecza prosta. wiecej
powiem, jest bardzo trudne! zobacz dla przykladu ostrzezenie CERT 95/02.

3. nie za bardzo rozumiem twoje problemy, dla mnie wydaje sie znacznie
prostsze zalozenie konkretnej dla uzytkownika quoty tylko na wolumenie
/home, natomiast na wolumenie /var ustawienie quoty potrzebnej tylko do
prac tymczasowych na /tmp. dla mnie ~/Mailbox jest zbawieniem prostoty
administracji.

--serek