PLD stable -- PILNE !

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Pon, 1 Lut 1999, 16:42:55 CET

On Mon, 1 Feb 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Hej,
> 	Nie to zebym byl zla wrozka, czy cos i przepowiedzial przyszlosc
> jesienia zeszlego roku ... Ale chodza sluchy ze glibc-2.1.112 ma byc
> ostatnia rozwojowa wersja nastepna bedzie stabilna 2.1 ! .. Nawet jak by
> [..]
> Mowie teraz calkiem powaznie i zdaje sobie sprawe rowniez z tego ze
> wieksza czesc ludzi pracuje jeszcze na RH-5.x i na poczatku bedzie szok

 Moze to nie bylo domnie, ale mysle ze moge sie wypowiedziec.
Zeby PLD bylo aktualne w momencie wypuszczenia, powinno by obecnie "do
przodu". Natomias, przynajmniej tak mi sie wydaje, roznica pomiedzy devel
i stable to tylko kernel, glibc i ipv6 (pomijam kwestie SbO bo to i tak
zalezy od preferencji admina) i wiekszosci programow jest wszysko jedno z
ktorym glibcem sa skompilowane i na ktroym kernelu chodza.
Natomiast ze wzgledow praktycznych lepiej jest je tworzyc na stable, zeby
bylo wiadomo ze jak jest jakis problem to spowodu bledu w programie a nie
akurat w glibcu.
Mysle ze szkoda tracic czas na synchronizowanie devela i stabla. Nich w
develu bedzie to co ma zwiazek z ipv6 i innymi nowosciami, a reszte
pakietow robmy spokojnie w stablu. Pewnego dnia sie to tylko przekompiluje
i bedzie ok. Ewentualne problemy z taka kompilacja mysle ze najlepiej
bedzie zostawic "zawodowcom", czyli na przyklad Wojtkowi ;-).

> wspolnie abysmy dopracowali :
>
> 1. Wsparcie PAM dla kerb5

IMHO szkoda tracic wiecej energii na PAM'a. To slepy zauek.
Na dodatek jakakolwiek wspolpraca z Morganem czy Gaftonem na temat
PAM/PWDB jest z gory skazana na niepowodzenie. (wiem bo przerabialem to).
Jesli ktos ma ochote powyzywac sie na systemie autentykacji czy
autoryzacji, to polecam PNIAM. Niedlugo powinny byc gotowe login,passwd i
su dla pniama. Tak tylko dla informacji powiem ze 'szefem' pniama jest
Andrey Savochkin, ten od SimplePAMApps. Gdyby cenzor mial lepsze pingi
do Rosji to "primary repository" pniama mogl sie znalezc w pldowskim
CVS'ie.

> na gazie,
> --
> Wojtek Slusarczyk (091)4494148