PLD stable -- PILNE !

Pon, 1 Lut 1999, 17:05:00 CET

On Mon, 1 Feb 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:
[..]
>  Moze to nie bylo domnie, ale mysle ze moge sie wypowiedziec.
> Zeby PLD bylo aktualne w momencie wypuszczenia, powinno by obecnie "do
> przodu". Natomias, przynajmniej tak mi sie wydaje, roznica pomiedzy devel
> i stable to tylko kernel, glibc i ipv6 (pomijam kwestie SbO bo to i tak
> zalezy od preferencji admina) i wiekszosci programow jest wszysko jedno z
> ktorym glibcem sa skompilowane i na ktroym kernelu chodza.

Włąśnie. Dotknąłęś chyba sedna sprawy. Różnice są za małe, żeby nie
opłacało się robić także i dla stable. 99,99 % obecnych różnic w
pakietach jakie są w obu wersjach wynika z tego, że są one przekompilowane
w innych środowiskach. Żródła zazwyczaj są takie same. Pakietów które są w
devel, a których nie ma w stable z racji różnic w kernelu i glibc jest
parędziesiąt na sumę około 300 src.

> Natomiast ze wzgledow praktycznych lepiej jest je tworzyc na stable, zeby
> bylo wiadomo ze jak jest jakis problem to spowodu bledu w programie a nie
> akurat w glibcu.

Grzesiek. Spójrz na to co napisałem powyżej. Dla Ciebie praktyczniej
będzie robić to na stable, bo używasz stable. Dla mnie także/. Dla Wojtka
łatwiej bedzie to robić na devel. Różnic za dużych tak czy inaczej nie
bedzie w na poziomie opisu źródłowego o ile tylko będziemy trzmać się
wspólnego opisu na poziomie speców.

[..]

> IMHO szkoda tracic wiecej energii na PAM'a. To slepy zauek.
> Na dodatek jakakolwiek wspolpraca z Morganem czy Gaftonem na temat
> PAM/PWDB jest z gory skazana na niepowodzenie.

No nie (?). Sam to jakieś pół roku temu stwierdziłem na polu pakietowania
(to tak na marginesie).

> (wiem bo przerabialem to).
> Jesli ktos ma ochote powyzywac sie na systemie autentykacji czy
> autoryzacji, to polecam PNIAM. Niedlugo powinny byc gotowe login,passwd i
> su dla pniama. Tak tylko dla informacji powiem ze 'szefem' pniama jest
> Andrey Savochkin, ten od SimplePAMApps. Gdyby cenzor mial lepsze pingi
> do Rosji to "primary repository" pniama mogl sie znalezc w pldowskim
> CVS'ie.

Tak czy inaczej zanim nie zrobi ktoś używalnych pakietów pod PNIAM to PAM
bedzie musiał być standardem autentykacji w PLD (de facto). Jak pakiet się
pojawi, to dzięki CVS przejście bęwdzie łatwe i gładkie (te same pakiety
moga mieć w CVS wersje pod PAM i PNIAM, a przejście generalne można
zrobić w dowolnym momencie o ile będą alternatywne zestawy narzędzi).