Metodology

Pon, 8 Lut 1999, 17:57:22 CET

On Mon, 8 Feb 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> nie

> nie - mozesz miec /gdzie/kolwiek/buildroot- ;>

OK. To teraz wyciągnij sobie iloczyn logiczny odpowiedzi jakie udzieliłeś
i masz odpowiedź na to czy tego typu pomysł jaki proponujesz jest wart
zastosowania w przypadku stuffu nie osobisteg (zakadam, że jeżeli chcesz i
Ci to w niczym nie przeszkadza lub ułatwia to to o czym myslisz możesz
stosować dalej) ale nie do użytku ogólnego.
Kolejna sprawa. Taką symulację "działania" idei na środowisko w którym
przyjdzie jej działać każdy z nas powinien przeprowadzać jeszcze zanim
pierwszy raz otworzy usta po to żeby o niej opowiedieć choćby dziewczynie
w łóżku. W przeciwnym razie nawet ta dziwczyna zacznie mieć obawy co do
poprawności myślenia pomysłodawcy i niewątpliwie będzie to grozić
napięciem stosunków .. ;>

> A mi nie chce się pisać po raz kolejny odpowiedzi. Pozatym to jest tak
> nieistotna sprawa, że najlepiej niech każdy robi jak mu się podoba.

Jeżli jest to niestotne, to rozumiem, że wycofujesz się z pomysłu (?). Po
za tym uważaj na to co i jak piszesz (mówisz). Jeszcze ktoś to opatrznie
(dosłownie) zrozumie tpo za pół godziny mamy zaraz dalszą falę "pomysłów".

> niekoniecznie ślepą ... po prostu dla każdego coś innego. Dla mnie
> /var/tmp/buildroot-... jest dobre bo od razu wiem gdzie ów tmp się znajduje.

Ja też wiem. Zawsze jest to coś co pasuje do nazwy tworzonej wg schematu
/tmp/%{name}-%{version}-root :>

> Pozatym jak "męczę" parę pakietów to wszystkie ich buildrooty mam w jednym
> miejsu i zaraz obok siebie (ale to drobiazg). Pozatym IMHO jeszcze lepsze było
> by /var/tmp/buildroot-...%{date} (czy coś innego co wygenerowało by datę z
> sekundami) ale to jest przydatne tylko na etapie produkcji pakietu (przy
> rebuildach mozna to sobie darowac).

Czy mam rozumieć, że odczytanie daty z utworzenia katalogu sprawia także i
tutaj jakieś kłopoty (?) :)
Proponuję żebyś naprawdę choć raz przeczytał man do ls, bo to już druga
próba obejścia skutków nie przeczytania tego dokumentu.

Używasz mc (ja zresztą też .. przy okazji katalogów w /tmp mam zazwyczaj
ich tyle ile pakietów nie mam skończonych, a że katalogi są grupowane na
początku listy rzeczy w panelu to wszystkie katalogi powstałe z
$RPM_BUILD_ROOT są na początku). Ustaw sobie w ustawieniach panela:

  [x] Mini status użytkownika:
      half type,name,|,mtime,|,perm

Ja tak mam i nie muszę narzekać na to, że nie wiem kiedy coś było
zmodyfikowane.

> PS. Zdaje się, że pojawiła się opcja %include (może zrobić w każdym pakiecie
> %include /usr/lib/rpm/default.spec gdzie umieściło by się np. definicje
> %%script, %binary, %lib itd. ?
>
> PS2: Skończmy ten temat. Niech każdy robi jak chce.

Właśnie jesteś kolejną osobą która zaczyna to wprowadzać w życie i do
niczego to nie prowadzi (co nie dla każdego jest oczywiste .. wcale nie
musi zresztą). Jeszcze kilka osób i za kilka miesięcy nie będzie co
sprzątać.
Dotąd nie było okazji do popełnienia znaczących bęłędów. Teraz są osoby
które chcą się _koniecznie_ przekonać na własnej skórze o tym czego nie
należy robić. Ten jeden jedyny raz nie będę protestował i tak jak
napisałem .. poczekam.