%ghost czy nie %ghost

Czw, 11 Lut 1999, 18:37:18 CET

On Thu, 11 Feb 1999, Michał Kuratczyk wrote:

> W kilku specach znalazłem coś takiego:
> %config(noreplace) %verify(not md5 mtime size) /etc/ftpd/*.conf
>
> Jedyna różnica między tym, a %ghost jest taka, że przy %ghost plik może być
> też linkiem do czegoś innego. Czy nie lepiej było by go używać w takich
> wypadkach?

%ghost to jesta odpowiednik:

%config(noreplace missingok) %verify(not md5 mtime size)
                  ^^^^^^^^^

W tym wypadku ftpd bez plików konfiguracyjnych to raczej nie to co być
powinno zakladane jeżeli chodzi o możliwe stany zawartości pakietu z
tego typu rzeczami :>

Jeszcze raz. %config powinien być na _każdym_ pliku konfiguracyjnym.
%ghost dla plików logów i innych plików które w możliwym stanie
wewnętrznym pakietu (w trakcie jego eksploatacji) nie koniecznie muszą być
w danym momencie obecne w systemie (ale nie będących jednocześnie plikami
konfiguracyjnymi; przykładem może być tu /var/log/sendmail.st).