rc-scripts

Artur Frysiak wiget w usa.net
Pią, 19 Lut 1999, 08:57:39 CET

[czwartek, 18 luty 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):
[..]

> Mam poprostu pytanie .. czy nie dałoby się tego tak zrobić żeby na
> podstawie tego jak jest opisane IP w pliku np.
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
> dało się stwierdzić czy podnosimy międzymordzie ipv4 czy ipv6 cz ymoze
> tunel (w przypadku pierwszej pary rozrózninie może być proste IP ipv4 ma
> tylko kropki i cyfry, a IP ipv6 cyfry [a-f] i ":", a w przypadku tunelu
> zapewne tyeż dałoby się to jakoś prosto rozróżnić).
>
> Poprostu proszę o zastanowienie się nad tym.

Pomysł dobry. Musze zerknąć jak to dokładnie jest robione, że jest
podnoszony odpowiedni interface.
Co do rozróżniania międzymordzia ipv4 od ipv6 to jest tak, że dany interface
może być jednocześnie taki i taki.
Trzeba poprostu dodać pola z v6 (ip, netmask itp)
Może trzeba będzie w związku z tym zrobić branch dla rc-scriptów w aktualnej
formie (aby można było dokonywać jakiś bieżączych poprawek) a na czole
przerobić ipv6 na SysV.

Pozdrawiam
Wiget
--