identd - bug czy feature?

Pią, 19 Lut 1999, 20:39:02 CET

On Fri, 19 Feb 1999, Pawel Gajda wrote:

> hej
>
> Mam problem z tym identd.  Ciągle się toto rozmnaża w ilościach
> nieprawdopodobnych, nie chce samo z siebie umierać (trzeba mu
> pomagać) i dość szybko konsumuje cały czas procesora.  Dzisiaj
> miałem load bliski 20! Przy dwóch użytkownikach zalogowanych, z
> których obydwaj nic szczególnego nie robili.
> Pakiet pidentd-3.0.1-1d

Takie objawy widziałem sam u siebie kiedy odwołania fingerem z zewnątrz
sprawdzałem identem, a po drugiej stronie ktoś miał to dokładnie tak samo
.. typowe sprzężenie zwrotne.

Rozwiązanie to albo wyłączyć identa dla fingera albo wyłączyć fingera dla
wszystkich z zewnątrz ... nie jest to w tym wypadku podyktowane SbO tylko
poprostu jedyny sposób jaki udało mi się znaleźć na to żeby uniknąć tu
DoS. Jeżeli ktoś wiedziałby jak to inaczej rozwikać to chętnie sam bym
pozmieniał konfigurację udostępniając fingera na zewnątrz bo kilka osób
naciska mnie żebu to jednak udostępniać.