Kolejna ³ata.

Wto, 23 Lut 1999, 00:24:01 CET

On Mon, 22 Feb 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Nie jestem pewien czy moge zabrac glos w tej kwesti, ale moje zadnie jest
> takie: nie bede sie uczyl ksh \056

Nikt do tego nie próbuje nawet Ciebie namawiać. Przejrzyj własne passwd i
zobacz ile osób ma /bin/sh, a ile /bin/bash. sh ma być do zupełnie czego
innego niż praca interakcyjna, a kkrypty shellowe to też nbędzie czyste sh
więc o ile tego typu rzeczy używasz to tez różnicy nie zauważysz zapewne
(po za prędkościa pracy tych skryptów ;).

> Co to wzrostu objetosci base, podejrzewam, ze wlasnie dolaczenie ksh go
> spowoduje. Na zadnej z moich maszyn nie ma ksh, nie jest mi potrzebny, a
> doinstalowywanie tylko po to zeby uzywalo go 20 skryptow uruchamianych
> srednio raz na miesiac jest IMHO bez sensu.
>
> Niech sie moze jescze wypowie Cron.
> Jak to mawiali nasi dziadkowie: "nic o nas bez nas"

Jasne. Dlatego teraz rozmawiamy i jeszcze nikt nie próbuje się brać za
robotę bo trzeba jeszcze obmyślić szczegóły takiego prezejścia. Niemniej
takie przejscie technicznie jest ładnie uzasadnione, a ujemne skutki o ile
takie przejście zostanie dobrze przygotowane wogóle nie powinny mieć
miejsca.

Ja sam na razie próbuję przeprowadzić taką małą analizę różnych możliwych
zależności od basha. Dużo tego nie będzie zapewne. Jeżeli cokolwiek komuś
w tej materii o gałki oczne się owinie to niech wklepie coś na emalie.