Kolejna ³ata.

Wto, 23 Lut 1999, 06:40:53 CET

On Tue, 23 Feb 1999, Marcin Dalecki wrote:
[..]

> MYLISZ SIE KOLEGO, ALBO UMYŚLNIE KŁAMIESZ. ZERKNIJ:
>
>   PID USER     PRI  NI  SIZE  RSS SHARE STAT  LIB %CPU %MEM   TIME COMMAND
>                  0   0   964  964   772 S       0  0.0  2.0   0:00 bash
>   208 root       0   0   952  952   768 S       0  0.0  2.0   0:00 bash
>   215 root       0   0   488  488   408 S       0  0.0  1.0   0:00 ksh

Nigdy do tych liczb nie przywiązywałem wielkiej wagi i dlatego nie
zabardzo wiem co poszczególne liczby tak napradę w powyzszym oznaczają.
Zajrzałem sobie do ps(1) żeby się nieco douczyć ale też to jakoś tak nie
za bardzo do mnie dociera. No dobra czyli z mana:

       SIZE Virtual image size; size of text+data+stack.

       RSS  Resident set size; kilobytes of program in memory.

       SHARE
            Shared memory.

i za bardzo nadal nie wiem jak to interpretować .. jak kalkulować ile
zajmie kolena instacja tej samej binarki.
Po za tym .. Marcin czy ty maszh jeszcze basha 1.4.x ?
Bo mi podobny eksperyment pokazuje znacznie większe liczby:

USER       PID %CPU %MEM  SIZE   RSS TTY STAT START   TIME COMMAND
kloczek    352  0.0  0.8  2384  1148   1 S    19:41   0:00 -bash
kloczek   2854  0.0  0.9  2444  1180  p0 S    21:54   0:00 -bash
kloczek  15018  0.5  0.3  1272   492  p0 S    08:28   0:00 ksh

Wiem .. niedouczony jestem i dlatego prośba o pomoc w interpretacji
powyższych przykładów. No i z czego wynikać mogą tak duże różnice w
kolumnach RSS, SIZE (?).

I jeszcze jedno co mi przychodzi na myśł to to czy przypadkiem ksh nie
nadawałby się na kandydata na statycznie skompilowanego shella. Bo mi się
wydaje że byłoby to dobre ze względu na jego rozmiary.

Do tego mam jeszcze pytanie odnośnie używania samego ksh .. czy dałoby się
go jakiś skonfigurować/przerobić żeby historię poleceń i same poprzenie
polecenia można było przeglądać i nawigować po nich za pomocą kursorów ?