filesystem

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Wto, 23 Lut 1999, 09:18:56 CET

On Mon, 22 Feb 1999, [ISO-8859-2] Tomasz Kłoczko wrote:

> On Mon, 22 Feb 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:
> [..]
> Co do zmian to filesystem już nie musisz zmieniać ;>
> Tak czy inaczej resztę zmian można już wprowadzić i nie oznacza to, że od
> razu powstają pakiety :)

Powiem tak -- ludzie nie z CVS'a instaluja sobie 'snapshootowego' PLD, to
nie CVS jest mirrorowany w rozne czesci swiata, to nie o bledach w CVS
przychodza infa o problemikach i to nie IMHO CVS wystawia nam swiadectwo
tego co jest zrobione/robione ... Jezeli maja byc zmiany w np. takim
filesystemie to kompleksowe (inne -- wszystkie pakiety rowniez) bo jak
wystawie np. taki setup z /etc/shells czy filesystem bez kilku katalogow
na ftp.ps.pl to pierwszy lepszy uzytkownik instalujacy PLD bedzie zglaszal
nam problem o konfliktach -- natomiast ludzie z 'zagramanicy' po prostu
oleja nas w wypadku kiedy sciagna sobie pakiet a tu z na samym pocztku
jakies konflikty powyskakuja ...
Tak, ze prosze .. jezeli robimy jakies zmiany w pakietach typu
setup, filesystem czy wymiana bibliotek to robmy to kompleksowo -- dla
wszystkich pakietow -- abym mogl sobie wykonac np

rpm -Uvh setup, shadow, filesystem, sendmail, squid itp i zadne konflikty
mi nie wyskoczyly

> To chyba też nie jest to. Zakładasz, że system może być bez shadow. IMHO
> /etc/shadow powinno być instalowane przez shadow. Przy update tego pliku
> musi być używany ten programmik z Debiana.

/etc/shadow jest w pakiecie shadow (zawsze byl ..)

Oderwij sie na chwile od CVS i zobacz na ftp.ps.pl jak wyglada obecnie
shadow+filesystem+setup+inetd (mam juz nowe przygotowane -- po
uwzglednieniu czesci poprawek z PLD_TODO.new ale nie wrzucam chwilowo tego
gzyz musi byc to operacja kompleksowa !)

Tak, zakladam ze po pierwszym zbootowaniu PLD ma juz shadowy+md5 i _krpka_
Jezeli chcemy aby system powiedzmy minimalny/routerowy to trzeba wydzielic
osobny podkatalog routers/* i tak zestaw pakiecikow wrzucic bez shadow i
innych takich ..

Tomek, jeszcze jedno -- zakladam, staram sie stosowac do Twoich zalecen
z podbijaniem nr. rewizji czy manipulacja odpowiednich pol Obsoletes,
Provides po to aby zminimalizowac 'bol zebow' podczas
plynnego-automatycznego przejscia RH-5.x -> PLD

Pod zadnym pozorem nie zgadzam sie na kombinacje typu rpm -Uvh glibc-2.1,
kernel-2.2.1,net-tools,samba,ncurses, rc-scripts i na tym koniec ...
Jak ludzie chca tunningowac swoje RH do glibc-2.1 i pakietow wymaganych
dla jajka niech sie zwroca do swojego dystrybutora -- RehHat Inc. ;)
a nie zeby mi sen z oczu spedzal jakis SIGSEGV ktory wyskakuje na jakims
RH-5.2 po _czesciowym_ zainstalowaniu PLD.
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin