Kolejna ³ata.

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Wto, 23 Lut 1999, 22:34:31 CET

Grzegorz Stanislawski wrote:

>  Widze takie konsekwencje ze bedzie "burdel" w rc-scriptsach.
>  W porzadku, jesli ksh jest kompatybilny w stosunku do wiekszoci tego
> co w bashu to musze sie wycofac z mojego poprzedninego stanowiska.
> Myslalem ze jest to cos dziwnego jak (t)csh.
> Oczywisie dalej stoje po stronie basha, chocby z uwagi na locale ($""),
> ktore predzej czy pozniej pojawia sie w rc-scriptsach.
>
> Proponuje pobawic sie nastepujacym skryptem:
> [...]

A je¶li napisa³by¶:

#!/bin/sh
A=`expr $A - 1`; export A
echo $A
if [ $A = 0 ] ; then
cat /proc/meminfo;
exit;
fi
./test.sh;

To mia³by¶ scrypt nieco bardziej portabilijny.

Apropo problemy z umiedzynarodowieniem scryptów badzo ³atwo
rozwi±zaæ w ka¿dym shellu stosuj± explicite comendê
gettext zamiast bashowskiego skrótu. Czyli nie jest to argumentem
przemawiaj±cymy wy³±cznie za nim.

W scryptach rc z reszt± nie widzê za bardzo konieczno¶ci
t³umaczenia jak narazie....

> Decyzja jaki powinen byc bazowy shell powinna IMHO nalezec do
> _administratora_ _konkretnego_ _systemu_. Zaczynam obserwowac ze PLD robi
> sie za bardzo Windowsowate. Nie uszczesliwiajmy ludzi na sile.

Nie tak zupe³nie. /bin/sh powinnien byæ kompatybilijny z Bashem i
koniec.
Je¶li kto¶ stosuej bash-a w scryptcie, to niech poda to explicite
w #!/bin/bash a nie zmusza innych do linkowania /bin/sh pod /bin/bash.
To wszystko.

--Marcin