Kolejna ³ata.

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Śro, 24 Lut 1999, 13:51:04 CET

Arkadiusz Mi¶kiewicz wrote:

> [wtorek, 23 luty 1999], Marcin Dalecki napisa³(a):

> Kupi³ ;) tzn. jak dla mnie to wszystkie mo¿liwe skrypty powinny wykorzystywaæ
> /bin/sh i nie korzystaæ z rozszerzeñ basha ... oczywi¶cie nie dotyczy siê do
> skryptów typu adduser, które musz± korzystaæ basha ze wzglêdu na NLS ...

Musciec to nie musza, bo zawsze mozna wywolac komende gettext "FOO" bar
jawnie ze scrypta :-). Ale oczywiscie w tym wypadku to nie kwestia zycia
czy smierci.

> jestem chêtny ...

Wlasciwy kawalek brzmi:

#
# Setup the environment for the k-shell
#
if [ "${0#\-}" = "ksh" ]; then
        PS1='${LOGNAME-$USER}:`\
                if [ "$PWD" = "${PWD##$HOME}" ]; then \
                        echo $PWD; \
                else \
                        echo '~'${PWD##$HOME}; \
                fi`'$PS1
        PS2='> '
        set -o emacs
        bind '^I'=complete
        #
        # Setup some of the most basic editing functions
        # to work properly under different termnal emulators.
        #
        case $TERM in
        nxterm|xterm|xterm-color|rxvt)
                bind '^[[H'=beginning-of-line
                bind '^[[F'=end-of-line
                ;;
        linux)
                bind '^[1~'=beginning-of-line
                bind '^[4~'=end-of-line
                ;;
        esac
fi

i analogicznie dla innych shelli...

Prosze zwrocic uwage jak "elegancko" obechdze sie z
roznymi wariantami terminali... Mozna by w zasadzie rowniez
	*xterm|rxvt)

zamiast tego nieco dluzszego jawnego wiersza powyzej.

--Marcin