Historia pewnego suid root .. i pierwszy pomysł na finał opowiadania

Śro, 24 Lut 1999, 19:54:08 CET

On Wed, 24 Feb 1999, Konrad Stepien wrote:
[[.]]
> No to już rzucam info, ja mam na maszynie dostępowej portslave.
> Chodzi jako root, więc pppd "s" ki nie potrzebuje.
> Podobnie na dzierżawkach, tam też "s"-ka nie jest do szczęścia
> potrzebna.

Mocno skomplikowane jest postawienie radiusa ? O ile by włączyć radiusa do
dystrybucji i zalecać jako rozwiązanie modelowe dla dial-up serwerów to
byłoby to rozwiązanie kompromisowe .. przynajmniej dla dial-up serwerów.

> Z drugiej strony nie każdemu chce się bawiś w radiusa+portslave
> czy coś w tym stylu, i oni sobie suida dają. A po upgradzie
> im znika :-(((
> A może by wykombinować jakiegoś ppp-wrappera, który odpali pppd
> jako root, a przy okazji może parę rzeczy poustwawiać (np. w zależności
> od tego kto odpalił)

Właśnie to by mogło być w drugą stronę czyli dla tych co z własnej
maszynki wdzwaniają się gdzieś .. chyba, że w tej części znalazłaby się
jakaś jeszcze inna alternatywa (?).