Historia pewnego suid root .. i pierwszy pomysł na finał opowiadania

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Śro, 24 Lut 1999, 19:18:28 CET

On Wed, 24 Feb 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Ja poprosze kogos 'adekwatnego' aby przedstawil jak to u niego na maszynie
> dostepowej wyglada i czy faktycznie nie ma innej mozliwosci jak stawianie
> suida -- jezeli nie ma to bedziemy zmuszeni ustawic jezeli jest to
> przechodzimy na 'inna' metode...
>
> PS Jak mowilem nie uzywam wiec nie wiem...

No to już rzucam info, ja mam na maszynie dostępowej portslave.
Chodzi jako root, więc pppd "s" ki nie potrzebuje.
Podobnie na dzierżawkach, tam też "s"-ka nie jest do szczęścia
potrzebna.
Z drugiej strony nie każdemu chce się bawiś w radiusa+portslave
czy coś w tym stylu, i oni sobie suida dają. A po upgradzie
im znika :-(((
A może by wykombinować jakiegoś ppp-wrappera, który odpali pppd
jako root, a przy okazji może parę rzeczy poustwawiać (np. w zależności
od tego kto odpalił)

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71