Historia pewnego suid root .. i pierwszy pomysł na finał opowiadania

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Śro, 24 Lut 1999, 22:16:16 CET

On Wed, 24 Feb 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> A rodzina nie moze sie zlogowac jak Bozia przykazala na uzytkownikow,
> napisac w sosence czy mucie liscik do znajomych i wyslac ? Sendmail nie
> kolejkuje czy co ? Przyjdzie 'szef' odpali pppd i lisciki poleca w
> swiat... Mozesz tez krotkiego programik napisac specjalnie dla nich i
> postwic +s na nim coby sie laczyl np. z TPSa ... Lub postawic +s na pppd
> czy na czym Ci sie tam zywnie podoba -- przeciez to host domowy.
Ale też nie przesadzajmy!
Na kilku tysiącach (co najmniej) hostów małych i dużych firm i nie tylko
pppd ma suida i jakoś admini śpią sobie spokojnie.
Ja w domu z reguły loguje się na 7 konsolach, z czego 6. to root a 7. to
cdp/mpg123. I docelowo konsola nr 6 powinna być przez cały czas
nieużywana!

Pozdrowienia,
  Marek

--
    __       Marek "Suonik" Obuchowicz, elephant w shadow.eu.org
   /'_)___   Member of da GNU generation and PLD project