Kolejna ³ata.

Śro, 24 Lut 1999, 23:05:47 CET

On Wed, 24 Feb 1999, Marek Obuchowicz wrote:

[..]
> Zaraz zaraz... profile odpowiada za limity, ustawienia zmiennych
> środowiskowych i aliasów.

Przy przejściu na basha 2.0.x trzeba było min wyciąć ustawianie liitów z
profile. Od ustawiania tych rzeczy jest pam_limits.

> A jeżeli zrobi się (przykład!) profile w bashhu
> i wyexportuje kilka zmienjnych, ustawi limity i utworzy aliasy to czy po
> odpaleniu tcsh te rzeczy przepadną (aliasów pewien nie jestem)?

Niektóre *sh nie mają aliasów dlatego nawet w profile z RH jest notka, że
aliasy trzeba ustawiać poza profile.
W przypadku tcsh nie ma strachu bo ten wogóle nie korzysta z /etc/profile
tylko z /etc/csh.{cshrc,login}.

Zresztą niektóre zmienne tak czy inaczej także powinniśmy ustawiać przez
PAM przez pam_env (zmienne od LOCALE, NNTPSERVER .. kilka innnych
kandydatów też by sie znalazło).