Re: Kolejna łata.

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Czw, 25 Lut 1999, 13:28:39 CET

On Wed, Feb 24, 1999 at 10:01:47PM +0100, Marek Obuchowicz wrote:
> Zaraz zaraz... profile odpowiada za limity, ustawienia zmiennych
> środowiskowych i aliasów. A jeżeli zrobi się (przykład!) profile w bashhu
> i wyexportuje kilka zmienjnych, ustawi limity i utworzy aliasy to czy po
> odpaleniu tcsh te rzeczy przepadną (aliasów pewien nie jestem)?
Jeśli aliasy zrobisz w profile i odpalisz nowego basha to i tak ci
przepadna. Tylko zmienne srodowiska (i to te eksportowane) mogą być
dziedziczone, a profile jest czytane tylko przez login-shell.
Basz na aliasy itp. ma plik ~/.bashrc (w RH z niego wczytywany jest
także /etc/bashrc). I na pewno inne shelle obsługujące aliasy mają swoje
odpowiedniki tego pliku.

Pozdrowienia,
           Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !