rózne problemiki ;-)

Wojtek Slusarczyk wojtek w shadow.eu.org
Pią, 1 Sty 1999, 16:43:16 CET

On Fri, 1 Jan 1999, Ziemek Borowski wrote:

> * brak jest (przy aktulanym modelu instalacji ;-)
> czegos co tworzyloby plik /etc/localtime

To raczej trzeba bedzie poczekac do oficjalnego instalatora
lub dopisze do "instrukcji obslugi" obecnego ;)

> * wiem ze wyszedl nowszy filesystem, ale go jeszcze nie sprawdzilem:
> brak /var/lock/subsys, /home/users
> a i czesci katalogow z /etc/passwd (np. /var/qmail, /var/spool/lpd,
> /var/spool/news, /home/petidomo) -- ja wiem,
> ze sa dodawane przez inne pakiety, ale
> wobec tego nie wkladajmy ich do szkieletowego /etc/passwd...
> (bo pwck nie zwraca 0 tylko bledy...
> * BTW... linia
> http:x:51:51:HTTP User:/home/httpd
> w /etc/passwd powinna wygladac:
> http:x:51:51:HTTP User:/home/httpd:/bin/false

Dobra ... zrobimy tak ze dodam te podkatalogi natomiast w tych pakietach
usuniemy %dir /var/spool/news %dir/home/petidomo itp coby sie wlasciciel
katalogu nie duplikowal (jeden katalog -- wlasnosc 2 pakietow ..)
Bo chce miec prawie wszstkie wpisy w /etc/passwd,group od razu.

> przeszkadza... (nie jestem pewien, czy to nie bylo drwx------ ;-).
Tak poprawialem filesystem, ale nie jestem pewien czy to ktorys z pakietow
nie ma przypadkiem %attr(644,root,root) /usr/lib/* czy cos takiego, i na
chama sa zmieniane uprawnienia na tym katalogu...

tzn przesune je ale linki zostana ;)

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin