Xowe problemy

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Pią, 1 Sty 1999, 19:49:26 CET

On Fri, 1 Jan 1999, Ziemek Borowski wrote:

[...]
> * a mozeby adduser tworzyl i ~/public_html oraz ~/Mail (ten pierwszy
> jest nie wiem czemu w jest w /etc/defaults)
Tak to jest jak wszyscy regularnie czytają pld-list :)
public_html ma być kopiowany przez /etc/adduser.d/cośtam gdzie cośtam jest
skryptem kopiującym /etc/default/public_html/${lang} do katalogu domowego
użytkownika.

> * nie rozumiem dlaczego adduser sugeruje dodawaniu userow od z najnizszym UID
> 1000 (jak w debianie) nie od 500 (jak w redhacie ;-)
Nie rozumiem dlaczego PLD tak bardzo ci się kojarzy z czerwonym
kapturkiem...
UIDy od 1000 są bardziej przejrzyste, a raczej nie zabraknie uidów od tego
1000...

> [...]
>     . $HOME/.bashrc
> fi
> #tworzymy w ten sposob odpowiednie srodowisko
>
> if [ -f $HOME/.xsession ]; then
>         .  $HOME/.xsession
> # kropka zamiast exec pozwala dac 444 dla
> # ~/.xsession (bedacy w 99,9% przypadkach
> # skryptem login-shella)
> elif [ -f $HOME/.Xclients ]; then
>         . $HOME/.Xclients
> elif [ -f $HOME/.xinitrc ]; then
>         . $HOME/.xinitrc
>
> elif [ -x $WMEXEC ]; then
>         exec $WMEXEC
> #toto odpala naszego wybranego w .bashrc WM
Ok, w takim razie wywalam odpowienie wpisy w .xsession i zakładam że
powyższe zostanie dodane do XDMa

> (caly Xsession w zalaczniku --- przy zalozeniu ze polskie
> znaki biora sie skadinad [ja np. uzywam xplkbset
> z PSO, nie irytujac sie roznymi dziwnymi .Xmodmapami
> ktore w moich srodowiskach nigdy nie dzialaja] --- nie potrzebny
> jest wowczas, w minimalnej konfiguracja --- .xsession)
>
> * zalaczam (dodac jesli akceptowalne do addusera) moja wersje .Xdefaults
> pozwalajaca na wyswietlanie polskich znakow w emacie, XEmacsie,
> rxvt i gvimie...
Ok, załączone do pl i do en (zamieniłem tam w fontach iso-8859-2 na
iso-8859-1, NIE SPRAWDZIŁEM CZY DZIAŁA).

A ssh nie wystarczy?

Pozdrowienia,
Marek

--
 /      Finga elephant w szczecin.top.pl 4 PGP key       \