CVS...

Śro, 13 Sty 1999, 15:29:46 CET

On Tue, 12 Jan 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Witam.
>  Mam pewna propozycje co do zorganizowania drezewa w cvs'ie.
>  Na poczatku maly disclaimer, nie z cvs'em dopiero zaczynam wiec moze
> jescze nie czuje o co chodzi wiec jesli to co napisze jest bez sensu -
> wybaczcie.
>  Moja propozycja jest taka, zeby zrobic moduly w cvs'ie tak ja sa grupy
> w RPM'ach czyli np. Base/Kernel a wewnatrz  programy nalezace do takiej
> grupy.

Dokladnie tak to widze. Takze tu sie zgadzamy.

>  Spece powinny znajdowac sie w jakims podkatalogu w katalogu programu a
> nie wszystkie razem w osobnym module (IMHO spec jest sprawa wtorna w
> stosunku do programu, a poza tym mam nadzieje ze pld nie ograniczy sie
> tylko do tlumaczenia specow)

Trzeba pamietac o automatyzacji calosci. Przy takim rozwiazaniu
rozdzielanie zasobow per pakiet/program raczej odpada.

>  Poza tym dobrze by bylo gdyby kazda grupa i program miala managega, ktory
> by mial jakas kontrole nad tym czy pakiet sie nie rozjezdza. np. zeby nie
> bylo takich jaj jak z pwdb, gdzie mamy pakiet z wersja ktora autor wycowal
> ze swojego oficjalnego ftp.

To nie jest konieczne. I tak funkcjonowac bedzie funkcja release managera,
ktory zatwierdzac bedzie zmiany jakie wprowadzac beda wszyscy bez
koniecznosci nawet scislej wymiany informacji. Sam RM bedzie takze mial
obowiazek etykietowania drewka zmian pliku.

>  Jestem niemalze pewien ze przy takiej organizacji uda sie zrobic
> automatyczne generowanie dystrybucji, ale na razie nie wiem jak.

Ostatnie kroki w postepowianiu powinny sie jednak odbywac manulanie. Tzn.
tak - wlaczamy to, nie - do poprawki. W miedzyczasie mozna probowac
generowac pakiety automatycznie kierujac sie sygnalami zmian z szmego CVS.
Takie pakiety robione po kazdej zmmianie beda musialu byc osobno
klasyfikowane i oddzielone od wersji produkcyjnych stable i devel.

kloczek
PS. W tej chwili jestem w Warszawie, a wczoraj mialem awarie kilku switchy
na PG wiec nie za bardzo mam na razie czas na dlusze omowienie. Takowe z
kompletniejszym opisem co i jak juz prawdopodobnie jutro.