Prosba o poprawke listara/zmailera

Wojtek Slusarczyk wojtek w mailbox.tuniv.szczecin.pl
Sob, 16 Sty 1999, 12:29:57 CET

Hej,
	Uprzejmie (ale stanowczo ;) prosze poprawic listara...

1. Dodawanie/wywalanie grupy i uzytkownika przy pomocy grupadd i useradd
   (nie mylic z adduserem ;) w skryptach %post i %preun
2. Requires: shadow
3. aliases znajduje sie na develu w /etc/mail nie w /etc ...
   mailx i sendmail korzystaja z tego katalogu...
4. Summary(pl): na koniec sekcji
5. Wywal TODO z %doc

W normalnych warunkach sam bym to zrobil i nic nie powiedzial (najwyzej
sie awanturowal przy upgradzie, ze nie na specu dystrybucyjnym...), ale
mam sporo roboty ...

Dalej trzeba shakowac zmailera i pliki konfiguracyjne przeniesc z
/etc/zmail do /etc/mail (moze byc link jezeli beda spore problemy ...)
dalej w zmailerze brakowalo %dir /etc/zmail ... (ale to juz nie ma
znaczenia poniewaz pliki i katalogi z /etc/zmail musza powedrowac do
/etc/mail ... Dalej /etc/crontab.d/zmailer zdaje sie, ze powinien miec
(750,root,root) a nie 600 ... hc-cron wymaga tam tez !/root/etc/*...
(czytaj wykrzyknika ..) dalej w /etc/rc.d/init.d/zmailer trzeba poprawic
caly skrypt:
1. Wywalic /bin/sh i dac /bin/bash
2. Wywalic sprawdzanie katalogu /usr/ucb ...
	 (To jest Linux PLD Tornado a nie jakis tam wynalazek...;)
3. Wywalic sprawdzanie "jak dziala echo" ... (czyt. wyzej ...)
4. ZCONFIG=/etc/mail/zmailer.conf ...
5. Ja zatrzymuje wszystkie diably przez killall -TERM ...
6. aliases jest w /etc/mail/aliases nie wiem czy zmail to lyknie, ale
podobniez Ty na nim pracujesz wiec bedziesz wiedzial ... ;)
7. Reszta skryptu jest zakrecone jak dobry sloik ... moze go uproscic
   do jakiejs "Human readable form" ;) ?

Dalej Petidomo ... zahasowalem cale %post ... trzeba tam poprawic wzgledem
/etc/aliases jak rowniez wywalic %dir /home/petidomo .... poniewaz
filesystem jest wlascicielem tego katalogu (w setupie jest grupa i uzer
wiec musi byc i katalog domowy usera ... )

W tej chwili jeszcze raz sie przyjze setupowi (poprawie grupe o ktorej
pisales) jak rowniez /etc/mail bedzie prowadzone przez nowy filesystem
(755,root,mail) %dir /etc/mail a wywale wpisik z sendmaila + zerkne czy
takowego nie ma tez mailx ...

Aha mam tez nadzieje, ze te porawki beda robione na specach
dystrybucyjnych (na tych ktore masz na swoim mirrororze wraz z SRCPM'ami),
... naprawde nie mam czasu sie potem zastanawiac jakie porawki byly przeze
mnie wprowadzone i co jeszcze raz trzeba zrobic ... Owszem `mea culpa' --
nie robie dokladnych notatek jak kloczek czy inni w %changelogach ale za
to Devel jest na chodzie, w calosci skompletowany bez kardynalnych
bledow... Nie wyrabiam sie sam z kontorlowaniem calosci Tornada, zatem aby
wszystko trzymalo sie qpy nie mam czasu na takie rzeczy, od tej
pory podpadajace mi pakiety bede odsylal do autorow/opiekunow..., a jezeli
Ci nie beda sie kwapic z weryfikacja powedruja do przechowalni /waiting ->
Sorry, no Bonus za duzo mamy w tej chwili do starcenia... Na rawhide
przechodza na GNU libc-2.1 ... fakt, ze sa o jakies 6 misiecy do tylu za
nami (sadzac np. co probuja robic -> rpm -2.90 ;)) i jakie patche daja do
swoich pakietow aby panicznie zachowac komptatybilnosc ze swoimi starymi
glibc-2.0, ale ilosc ludzi to testujaca i "Tezyzna glow"
chlopakow z RH daje im realna szanse dogonienia nas w ciagu 2-3 miesiecy,
(bod wzgledem bezblednej pracy programow na nowych bibliotekach
oczywiscie ;) jezeli dalej bedziemy w ten sposob pracowac ....

na gazie,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin