Prosba o poprawke listara/zmailera

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Sob, 16 Sty 1999, 12:52:50 CET

[sobota, 16 styczeń 1999], Wojtek Slusarczyk napisał(a):

> Hej,
> 	Uprzejmie (ale stanowczo ;) prosze poprawic listara...
>
> 1. Dodawanie/wywalanie grupy i uzytkownika przy pomocy grupadd i useradd
>    (nie mylic z adduserem ;) w skryptach %post i %preun
ok
> 2. Requires: shadow
ok
> 3. aliases znajduje sie na develu w /etc/mail nie w /etc ...
>    mailx i sendmail korzystaja z tego katalogu...
hmmm, tu bedzie drobny problemik. petidomo, listar, pare skryptów ze zmailera
korzysta z /etc/aliases i trzeba sporo poprzerabiac zeby to lądowało w
/etc/mail/aliases. Jednak jeśli koniecznie chcesz /etc/mail/aliases to tak
będzie.

> 4. Summary(pl): na koniec sekcji
ok
> 5. Wywal TODO z %doc
ok

> Dalej trzeba shakowac zmailera i pliki konfiguracyjne przeniesc z
> /etc/zmail do /etc/mail (moze byc link jezeli beda spore problemy ...)
raczej problemow nie bedzie ...
> Dalej /etc/crontab.d/zmailer zdaje sie, ze powinien miec
> (750,root,root) a nie 600
i tu się mylisz. Przecież ten plik nie jest wykonywany. Tam są tylko
informacje dla crona kiedy i co ma odpalić.

> ... hc-cron wymaga tam tez !/root/etc/*...
> (czytaj wykrzyknika ..)
??? co wymaga ?

> dalej w /etc/rc.d/init.d/zmailer trzeba poprawic
> caly skrypt:
> 1. Wywalic /bin/sh i dac /bin/bash
nie wiem po co no ale ...

> 2. Wywalic sprawdzanie katalogu /usr/ucb ...
> 	 (To jest Linux PLD Tornado a nie jakis tam wynalazek...;)
> 3. Wywalic sprawdzanie "jak dziala echo" ... (czyt. wyzej ...)
> 4. ZCONFIG=/etc/mail/zmailer.conf ...
> 5. Ja zatrzymuje wszystkie diably przez killall -TERM ...
> 6. aliases jest w /etc/mail/aliases nie wiem czy zmail to lyknie, ale
> podobniez Ty na nim pracujesz wiec bedziesz wiedzial ... ;)
> 7. Reszta skryptu jest zakrecone jak dobry sloik ... moze go uproscic
>    do jakiejs "Human readable form" ;) ?
oki - zmejkuje cos ladniejszego ...

> Dalej Petidomo ... zahasowalem cale %post ... trzeba tam poprawic wzgledem
> /etc/aliases jak rowniez wywalic %dir /home/petidomo .... poniewaz
> filesystem jest wlascicielem tego katalogu (w setupie jest grupa i uzer
> wiec musi byc i katalog domowy usera ... )
ok

> Aha mam tez nadzieje, ze te porawki beda robione na specach
> dystrybucyjnych (na tych ktore masz na swoim mirrororze wraz z SRCPM'ami),
> ... naprawde nie mam czasu sie potem zastanawiac jakie porawki byly przeze
> mnie wprowadzone i co jeszcze raz trzeba zrobic ...
akurat z przebudowaniem zmailera zawsze miales problemy z tego wzglededu,
ze ja robie zmailera na serwerze na którym zmailer jest zainstalowany i sobie
pracuje, a podczas ./configure zmailer sprawdza sobie czy jest
/etc/zmailer/zmailer.conf i stamtad bierze wiekszosc ustawien.

--
  +- Arkadiusz Miśkiewicz -- Cron w irc.pl on @#plug -- misiek w pld.za.net -+
  + http://www.misiek.eu.org --- Poland --- SysAdm: zsz2.starachowice.pl +