qmail 1.03

Marcin Korzonek mkorz w lo13.univ.szczecin.pl
Śro, 20 Sty 1999, 11:25:07 CET

[wtorek, 19 styczeń 1999], Michal Tekiela napisał:

> Ktoś, bodajże T.Kłoczko, wspomianł coś o qmail'u, że chciałby żeby się
> znalazł w PLD. Zacząłem go więc robić, jest już pierwsza wersja rpm,
> ale mam jeszcze kilka pytań:

O to jesteś już chyba czwartą/piątą osobą, która się za to zabiera.
Ja byłem zdaje się trzeci, po mnie przejął pałeczkę Sergiusz Pawłowicz.
Jakieś fatum wisi nad tym qmail-em czy co...

> 1. standardowo qmail instaluje się w /var/qmail. Wsypuje tam wszystko
> począwszy od bin do man. Niestety nie jest możliwe, bez dużych
> ingerecji w src, aby to zmienić. Co więc robić. Instalować do
> /usr/bin, /usr/sbin, /usr/doc/qmail, /usr/man, /etc/qmail i robić
> linki w /var/qmail ?

Właśnie -- z tym jest problem. Przez katalogi qmail-a są kłopoty
z mountowaniem /var noexec i nosuid. Ideałem byłoby rozrzucenie qmail-a
po drzewku /usr, ale IMHO należałoby to uzgodnić z DJB. Podobnie jak
sprawę binarki qmail-a w RPMie.

> 2. jakie pakiety jescze: qmailanalog, serialmail, dotforward, ezlm ?

ezmlm jest już zrobiony, resztę chyba warto.

> 3. jak domyślnie dostarczać pocztę ? Czy używać procmaila, a może
> do Mailboxa lub Maildira ?

ja byłbym za spatchowanym procmailem (na okoliczność tworzenia .locków w
/var/spool/mail), który domyślnie wrzuca do ~/Mailbox. Maildir ma dla
mnie dwie wady:
1) dostęp do wielu małych plików jest wolniejszy niż do jednego dużego
2) wciąż niewiele programów pocztowych go obsługuje

> Myślę że jeszcze w tym tygodniu będzie na cenzorze pierwsza wersja
> próbna.

Super.

--
   Marcin Korzonek