qmail 1.03

Bartek Rozkrut madey w viii-lo.krakow.pl
Śro, 20 Sty 1999, 18:30:57 CET

On Wed, Jan 20, 1999 at 11:25:07AM +0100, Marcin Korzonek wrote:

> O to jesteś już chyba czwartą/piątą osobą, która się za to zabiera.
> Ja byłem zdaje się trzeci, po mnie przejął pałeczkę Sergiusz Pawłowicz.
> Jakieś fatum wisi nad tym qmail-em czy co...
Problem polegam chyba na tym że jest z nim spooro roboty :(
Widziałem już kiedyś rpm'a qmaila i niestety był kichawy - nie potrafił sobie
wpisać tak podstawowej rzeczy jak hostname do : me :(
W sumie to żaden ból dla ludków którzy wiedzą że trzeba to dopisać, ale Ci co
się przerzucają directly z sendmaila zbytnio tego nie rozumieją...

> Właśnie -- z tym jest problem. Przez katalogi qmail-a są kłopoty
> z mountowaniem /var noexec i nosuid. Ideałem byłoby rozrzucenie qmail-a
> po drzewku /usr, ale IMHO należałoby to uzgodnić z DJB. Podobnie jak
> sprawę binarki qmail-a w RPMie.
Ciekawe bo mam pakiet rpm który rozrzuca qmaila bardzo ładnie po drzewku bez
ingerencji w źródła...
Po prostu tworzy symlinki do odpowiednich dirów...

> ezmlm jest już zrobiony, resztę chyba warto.
dotforward wręcz obowiązkowo - brak tego może przysporzyć userom trochę
kłopotów...

> ja byłbym za spatchowanym procmailem (na okoliczność tworzenia .locków w
> /var/spool/mail), który domyślnie wrzuca do ~/Mailbox. Maildir ma dla
> mnie dwie wady:
> 1) dostęp do wielu małych plików jest wolniejszy niż do jednego dużego
Dla mnie przy takich dużych archiwach jak np. PLD-list w mutt'cie o wiele
szybciej chodzi Maildir !!! (otwieranie 10M pliku archiwum PLD to niezła
mordęga)
> 2) wciąż niewiele programów pocztowych go obsługuje
I dlatego lepiej zainstalować DOMYŚLNIE mbox type...
A jak sobie user będzie chciał używać Maildir'a - to no problem ;)

maildirmake $HOME/Maildir
echo ./Maildir/ > .qmail

zedytować swój .muttrc i hasa jak trzeba ;)

--
e-mail   : madey w dione.ids.pl , madey w viii-lo.krakow.pl