CVS znowu.

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Czw, 21 Sty 1999, 13:00:54 CET

On Wed, 20 Jan 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
> one nic wspólnego z wersjami pakiety XX. Załóżmy, e te kolejne trzy werje
> pakietu to 0.1, 0.2 i powiedzmy 1.0. Jednoczęśnie w trakcie preparowania
> kolejnych wersjio speców okazało się, że werje 0.1 i 0.2 miały jakiś tmp
> race, którego w 1.0 nie było ale w 1.0 pojawia się konieczniość
> patchowania makefile. Jak po tym wszystkim będą wygladać drzewka źródeł w
> SOURCES i SPECS:
>
> Kolejna sprawa, to to, że etykiety <%name>-<%version>-<%revision> są
> nakładane dopiero wtedey kiedy zapadnie decyzja o tym żeby pakiet

 Wszysko fajnie tylko nie powiedziales skad sie beda braly te rewizje
ktore, beda w tym braly udzial. Czy kazesz ludziom pisac z palca diff'y?
Czy bedzie tak ja pisalem poprzednio ze po kazdej zmianie beda produkowac
diff'a i podsylac go? W tym przypadku po pierwsze niewykopiemy cie
spod zawalu diff'ow, apo drugie nie bardzo moge sobie wyobrazic
numerowanie rewizji, bo cvs za kazdm razem bedzie dostawal nowy plik. A
miedzy ludzmi wysylajacymi diff'y moze wystapc "race condition"
 Przy takim rozwiazaniu zaczynam sie zastanawiac po co ten caly cvs.

 Powolujesz sie co chwile na cvs z GNOME'a, przygladnij sie jak tam to
jest i na kazdym innym cvs'ie. Wszyscy trzymaja zrodla a nie diff'y.

> Moment BUILD to jest katalog roboczy w którym wszystko jest rozpakowywane
> i budowane, a po wszystkim to co tam było utworzone powinno być
> wykasowane. Patche i reszta archiwów źródłowych, ikonki pakietów są
> przechowywane w SOURCE i dlatego też w ten katalog w CVS wpadają patche.

Tak jest, jak wszystko bedzie gotowe, moze a nawet powinien byc
wykasowany. Ale modyfikacje programu robi sie wlasnie tam.
Nie wiem jak ty ale u mnie normalnym sposobem obrabiania pakietow jest:
 rpm -bp pakiet.spec
 cd ../BUILD
 cp pakiet paket.new
 cd pakiet.new
 a potem jakies zmiany, make i costam innego
 cd ..
 diff -ruN pakiet pakiet..new >../SOURCES/pakietN.path
 teraz tylko modyfikacja speca i gotowe.

 Dzieki CVS cala ta zabawa moze byc skrocona do 5 operacji
 cvs checkout; (zmiany, make i costam); cvs commit
 cvs diff i uzupelnienie speca.
 Ostatnie dwie beda robione zadziej niz obecnie, po ogloszeniu "code
freeze"

> kloczek

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL