CVS znowu.

Pią, 22 Sty 1999, 10:51:37 CET

On Thu, 21 Jan 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:
[..]
>  Wszysko fajnie tylko nie powiedziales skad sie beda braly te rewizje
> ktore, beda w tym braly udzial. Czy kazesz ludziom pisac z palca diff'y?
> Czy bedzie tak ja pisalem poprzednio ze po kazdej zmianie beda produkowac
> diff'a i podsylac go? W tym przypadku po pierwsze niewykopiemy cie
> spod zawalu diff'ow, apo drugie nie bardzo moge sobie wyobrazic
> numerowanie rewizji, bo cvs za kazdm razem bedzie dostawal nowy plik. A
> miedzy ludzmi wysylajacymi diff'y moze wystapc "race condition"
>  Przy takim rozwiazaniu zaczynam sie zastanawiac po co ten caly cvs.

Grzesiek widzę, że nie zrozumiałeś jeszcze jak to ma działać (w sumie
mogłeś .. rzecz trochę nowa :).
Poczekaj jeszcze ciut. Wczoraj powstał już pierwszy ujednolicony zasów do
najnowszego mc. Jesszcze dzisiaj tylko dodam wpisy do stable i odpowiednie
etykiety a zobaczysz na żywym przykładzie jak to może działać i jakie z
tego wynikną konsekwencje.
Jeszcze odrobinka cierpliwośćo. Jak dobrze pójdzie to do końca
dzisiejszego dnia jeszcze kilak pakietów zostanie ujednoliconych, a ja
spróbuję jeszcze coś dłuższego o tym wszystkim napisać.

Dodam tylko, że niepotrzebnie się sugerujesz tym, że niektóre pliki w CVS
są patchami. To czysty przypadek. CVS to baza świetnie nadająca się do
przechowywania zmian plików tekstowych. To że te zmiany można także
przedstawiać w postaci patcha to też przypadek ;)
No jeszcze zaczekaj kawałek na ze trzy zywe przykłądy :)

>  Powolujesz sie co chwile na cvs z GNOME'a, przygladnij sie jak tam to
> jest i na kazdym innym cvs'ie. Wszyscy trzymaja zrodla a nie diff'y.

Dla nas źródłami są też diffy. To, że tu i tu jest diff to taka warstwa na
której funkcjonuje pewna analogia. To że my bedziemy przechowywać diffy
diffów to już taka anoalogia między analogiami :)

>  rpm -bp pakiet.spec
>  cd ../BUILD
>  cp pakiet paket.new
>  cd pakiet.new
>  a potem jakies zmiany, make i costam innego
>  cd ..
>  diff -ruN pakiet pakiet..new >../SOURCES/pakietN.path
>  teraz tylko modyfikacja speca i gotowe.
>
>  Dzieki CVS cala ta zabawa moze byc skrocona do 5 operacji
>  cvs checkout; (zmiany, make i costam); cvs commit
>  cvs diff i uzupelnienie speca.
>  Ostatnie dwie beda robione zadziej niz obecnie, po ogloszeniu "code
> freeze"

W przypadkach jakie będzimy mieli na codziń ilość operacji będzie mniejsza
i tak. Sprowadzać będzie się tylko do oetykietowania zasobu i
wygenerowania na postawie etykiety pakietu. To wszystko. Żadnych
dodatkowych operacji :)