services, socks5

Czw, 21 Sty 1999, 19:50:49 CET

On Thu, 21 Jan 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> [...]
> +bgp            179/tcp                         # Border Gateway Proto.
> +bgp            179/udp
> +smux           199/tcp                         # SNMP Unix Multiplexer
> +smux           199/udp
> +ipx            213/tcp                         # IPX
> +ipx            213/udp
> +https          443/tcp                         # MCom
> +https          443/udp                         # MCom
> +snpp           444/tcp                         # Simple Network Paging Protocol
> +snpp           444/udp                         # Simple Network Paging Protocol

Dojdą jeszcze sprawy z SSL pop, telnet i resztą z SSL. Czyli zaraz trzeba
będzie jeszcze założyć moduł o nazwie setup w CVS.

> Kolejna sprawa - socks5. Zrobiłem z tym rpma (zamierzam się tym
> bardziej zainteresować) ale zanim uploadnę owego rpma na magellana
> chciałbym się dowiedzieć jak jest z programami kompilowanymi z
> supportem dla socks5. _Mianowicie czy owe progsy koniecznie muszą mieć
> socks5 by działać czy może mogą działać zarówno via socks5 jak i bez
> socks5 (wydaje mi się, że tak jest) ?_

Chyba nie jest tak jak myślisz imuszą być specjane wersje do socks.

> Aha - jeśli socksy przejdą (tzn trafią do PLD-devel) to proszę
> wszystkie nowe programy komilować już z supportem dla socks5. Jest
> jeszcze jedna rzecz. Skompilowałem socksy z supportem dla kerberosa5 i
> teraz wszystkie programy które chcemy by używały socksów należy
> linkować również z paroma libami kerberosa ...

Spora ilość rzeczy po autokonfiguracji szuka -lsocks. Jak to poznajduje to
zwiększy się niepotrzebnie ilość zależności.

Trzeba będzie chyba pomyśleć o osobnej grupie pakietów ze wsparciem dla
socks o ile muszą one być wceśmniej preparowane pod socks.