xdelta ready for stable & devel

Pon, 25 Sty 1999, 04:02:39 CET

On Sat, 23 Jan 1999, Artur Frysiak wrote:
[..]
> A czy możesz napisać co zrobić aby śćiągnąć wszystkie pliki otykietowane
> jako DEVEL i te bez etykiet ? Najlepiej podaj konkretne komendy.

Jeśli chodzi o ściąganie z etykiet to:

cvs update -r <etykieta> plik|moduł

np. bedąc w SPECS:

cvs update -r DEVEL

Jak z tego wyłuskać pliki nie oetykietowane .. no cóż na razie nia mam
koncepcji :> ale zapewne da się coś wymyśleć na podstawie "cvs log <plik>"

A jedno pamiętać należey, że jak już się ściągnie z etykiety to w
CVS/Entries jest to zapamiętywane i przy następnych "cvs update" już nie
trzeba podawać "-r etykieta". O tym czy w danym katalogu roboczym mamy
przywiązany jakiś plik do etykiety można się przekonać odwołując się do
polecenia status np.:

% cvs update -r STABLE ImageMagick.spec
U ImageMagick.spec

% cvs status ImageMagick.spec
File: ImageMagick.spec  Status: Up-to-date

   Working revision:    1.16.2.1
   Repository revision: 1.16.2.1        /cvsroot/SPECS/ImageMagick.spec,v
   Sticky Tag:          STABLE (branch: 1.16.2)
   Sticky Date:         (none)
   Sticky Options:      (none)

Ważne jest to "Sticky Tag". Żeby znowy ciągnąć ze szczytu zmian trzeba
skasować ten sticky czyli trzeba użyć opcjo -A przy kolejnym update czyli:

% cvs update -A ImageMagick.spec
U ImageMagick.spec

% cvs status ImageMagick.spec
File: ImageMagick.spec  Status: Up-to-date

   Working revision:    1.16
   Repository revision: 1.16    /cvsroot/SPECS/ImageMagick.spec,v
   Sticky Tag:          (none)
   Sticky Date:         (none)
   Sticky Options:      (none)

W ten sposób można sobie pobierać źródła z dowolnego punktu drzewka, gdyż
po -r można podawać nie tylko etykiety ale także wewnętrzne rewizje CVSa
(np. 1.16.2.1 w przypadku ImageMagick.spec czy też wcześniejsze od 1.1
do 1.16).

Przy okazji .. jakby ktoś się pytał gdzie wywiało spece z stable z cenzora
(z katalogu SPECS) to informuje, że tam teraz będą już tylko te spece,
które mają już etykietę STABLE. Doszedł jeszcze podkatalog SOURCES, w
który są zasysane też z etykiety STABLE rzeczy z modułu SOURCE.

BTW. W tej chwili jest już zrobionych 6 pakietów ujednoliconych, które
mają już wszystko co po nowemu mieć już powinny. Także już próbka
reprezentatywan do dalszych obserwacji i opisania formalnie już jest. Sam
opis chcę na dniach wykończyć, a potem opublikować (także na pcol).

W najblizszych dniach mam nadzieję, że do 5-6 pakietów dziennie będzie
ujednolicanych przy okazji bierzących zmian czyli dwadzieścia parę dni do
miesiąca całe ujednolicenie powinno być już za nami. Prosiłbym o pomoc w
bezpośrednim dociąganiu wszystkich speców dla devel do wspólnej postaci. W
razie czego mi i Wojtkowi zostanie już mniej do ostatecznego szlifowania
po to żeby mozna było przybić na tym "pieczątki" z etykietami ;)

Robieniem branchy dla stable na razie postaram się zajmować samodzielnie
(zazwyczaj jest to już formalność i zajmuje z minutę żeby to zrobić).

I jeszcze prośba żeby za dużo nie eksperymentować po za modułem test, bo
ksrypt do szczególowego ACL do wszystkich operacji (od commit po add, po
dodawanie nowych modułów) jeszcze mi nie działa poprawnie (mam na razie
dobrą pomoc w tej materii ze strony człowieka zajmującego sie CVS GNOME).
Co prawda już na czuja potrafię ręcznie cofać różne nieporządane zmiany w
bazie ;) No .. także prosiłbym różne eksperymenta (do bólu) raczej w test
:)

Z całości rzeczy pozotało jescze dokończenie spraw z logowaniem via
emalia. Dorobienie jakiegoś rozsądnego miedzymordzia do www żeby
prezentowało różne rzeczy od wszystkic zmian po kolei po dzienne
statystyki. Z Wojtkiem musimy sobie jeszcze dorobić jakieś ułatwiacze do
wypuszczania pakietów paczkami (raz na tydzień prawdopodobnie w piątki
będzie publikowane podsumowanie zmian na podstawie info zapisanych w CVS
.. dobrze by było robić w miartę automatycznie na podstawie tego co było
zrobione w jakimś okresie). Takie listy dobrze żeby trafiały tutaj i na
pcol. No i powiększać trzeba dalej grono ludzi z dostępem RW do CVS (w
tej chwili jest ich:

$ wc -l CVSROOT/writers
     10 CVSROOT/writers