dokumentacja (tylko) w sgml-u

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.waw.pl
Pon, 12 Lip 1999, 17:54:19 CEST

[poniedziałek, 12 lipiec 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Sun nie używa Linuxdoc DTD .. czy my też musimy ? Nie ma tu jakieś
> alternatywy ? To po pierwsze.
DocBook (przerobiony odrobinę przez Suna do AnswersBooka)?
> Po drugie. Nie powiedziałem żeby przetwarzać idealnie txt na sgml. Niech
> to będzie choć trochę inne niż postać źródłaowa (choćby podział na
> akapity), która umożliwi dalsze przetwarzanie takiej bazówki na postać
> docelową.
OK.
> Jeżeli jakąkolwiek bazówkę będziemy mieli będzie mozna ją
> podsyłać poszczególnym maintainerom pakietów. Nie muszimy robić tego od
> razu i ze wszystkimi pakietami pokazując korzyści płynące z trzymania dok
> w tej postaci i sens konserwowania jej juz tylko w takiej postaci, a a
> czasem cały początgkowo nieskładny dokument obrośnie we włąsciwą
> stróktórę. Wystarczy żeby wskazać kierunek i pchnąć pierwszy kamień ale
> ten właściwy .. reszta sie sama potoczy.

Nie. Tomek. To nie da rady. Tj. wierzę, że potencjalnie możliwa i sensowna
jest konwersja man->docbook i texinfo-> docbook/inny sensowny dla pisania
dokumentacji softwarerowej SGML. Ale cZysty text i konwersja do sensownego SGMLa?
Automatycznie? Forget.
I co gorsza, myślę, że istotniejsze jest dla nas (tak,
wziąłem urlop, by pociągnąc trochę swoje hobbies i polikwidować zaległości
w różnych chałturach ;-) jest doprowadzenie całości do działania.
Potem, jak będziemy mieli jakąś dającą się zainstalować całość (klasy co
najmniej PLD-devel z początków stycznia br.) możemy myśleć o takich sprawach.

W istocie tak. W realizacji nie.

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/