dokumentacja (tylko) w sgml-u

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.waw.pl
Pon, 12 Lip 1999, 18:48:56 CEST

[poniedziałek, 12 lipiec 1999], Tomasz Kłoczko napisał:

> Podrąże jeszcze temat po mimo tego, że najwyraźniej chcesz mnie zniechęcić
> (nie dam się tak łatwo :). Co w tej chwili stoi na przeszkodzie
> przekonwerowania manów na sgml ?

Brak odpowiedniego DTD? I konieczność napisania parserów do tego?
(tak, można to zrobić, ale myślę że jest mnóstwo innej sensownej roboty
najpierw). Brak sensownych narzędzi do konwersji tego na HTMLa potem
(tj. jak już napiszesz DTD to potem będziesz musiał napisać konwerter (jak
chcesz może być w DSSSLu ;-) na HTML i inne formaty (choćby TeXa/PostScript
by otrzymać funkcjolnalność współczesnego GNUmana). Ew. możesz napisać konwerterman2docbook i część roboty (docbook2html, docbook2jadetex będziesz miał
zrobioną). Potem dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz możliwości uzyskania i
czystego tekstu i dojdziesz do docbook-via-lynx2text lub docbook2groff i
w pewnym sensie wrócisz do punktu wyjścia: będziesz miał dokumentację w
150 formatach tyle, że do 100 z nich będziesz miał napisane konwertery do SGMLa
i z SGMLa na nie.

baggins? Czy kłoczek w swych pomysłach nie przypomina czasem Ci szwedy?

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/