kilka luznych uwag

Robert Slaski robin w ATM.COM.PL
Śro, 28 Lip 1999, 14:38:28 CEST

hej,

Od jakiegos czasu staram sie uzywac PLD-Linuxa, a przynajmniej tych
pakietow ktore sa udostepniane publicznie (nie z CVS). Poniewaz moj
system sklada sie w tej chwili z mieszanki pakietow starego i nowego
PLD, RH oraz roznych home-grown RPMow, nie wiem czy niektore z bledow
nie wynikaja wlasnie z tej niespojnosci. A wiec kilka luznych uwag
(prosilbym was o ew. skomentowanie):

- kosmetyka: dlaczego /etc/rc.d/init.d/shutdwn a nie shutdown?
- wydaje mi sie, ze ktos zapomnial o tym, ze / moze skladac sie z wielu
filesystemow montowanych czesto ro (/usr). Problemy pojawiaja sie np w
nowych rc-skryptach, ktore juz po odmontowaniu calej reszty odwoluja sie
do nieistniejacych plikow (np. reboot). Namierzylem cos takiego w
/etc/rc.d/init.d/functions ktore zawiera odwolania do 'tput' z ncurses
(ktory to pakiet instaluje sie w /usr/bin a nie w /bin).
- podobnie montowanie /usr ro uniemozliwia dzialanie makewhatis - moze
by pliki 'whatis' przeniesc to /var?
- ksh jako /bin/sh powoduje, ze np. Acrobat Reader odmawia wspolpracy -
z bashem jest ok.
- jak w PLD wyglada(ja) pakiet(y) kernela? Kilka programow dodaje do
kernela swoje moduly (np. pcmcia, alsa i in). Jak to uwzglednic w
pakietach?

I cos ode mnie: czy jestescie zainteresowani (bo ja tak :-) wlaczeniem
do dystrybucji obslugi sprzetu i software zwiazanego z ATM - mam na
mysli projekt Linux-ATM, http://lrcwww.epfl.ch/linux-atm/. Dlaczego? Bo:
a) sam uzywam karty ATM w swoim linuksianym pececie ;-); b) wsparcie dla
ATM prawie na pewno znajdzie sie w kernelu 2.3.x; c) nie ma jeszcze
dystrybucji, ktora by to oferowala.
Zestaw Linux-ATM sklada sie z driverow kart (niektore modularyzowalne),
programow pomocniczych, docow oraz skryptow startowych, ktorych tak
naprawde to jeszcze w projekcie Linux-ATM dobrze nie zrobiono -
przystosowanie ich dla potrzeb PLD nie bedzie wiec trudne ;-)

pozdrawiam,
robin

--  Robert Slaski
--  ATM  S.A
--  robin<at>atm.com.pl robbinn<at>polbox.com
--  Palenie raka powoduje smród i bicie serca