kilka luznych uwag

Robert Slaski robin w atm.com.pl
Śro, 28 Lip 1999, 16:33:10 CEST

Wojtek Slusarczyk wrote:

> `tput' znajduje się w PLD w /bin ... w RH zreszta chyba tez ...
>  skad brales ten pakiet ncurses ?

ostatnia wersja na ftp.pld.org.pl to 4.2-19, jesli 4.2-21 ma to
poprawione to cofam pytanie.

> solinków z /usr/lib /usr/X11R6/lib ... ;) Owszem, na czas instalacji
> nowych pakietow/instalacji do /usr/local mozna sobie montowac /usr
> read-write,  ale to nie jest tak wista hej ...

moze nie jest to eleganckie, ale ja mam /usr/src jako symlinka na
/home/sources.
whatis i makewhatis raczej da sie spaczowac, solinki zmienia sie raczej
tylko w czasie instalacji nowych pakietow/bibliotek - nie jest to wielki
problem, nie wiem co jeszcze trzeba by zmienic.

Mam u siebie prosciutki skrypt 'sysupgrade' wywolywany z parametrami
enable|disable|status ktory przemontowuje filesystemy (/usr i
/var/state/rpm), a jesli sie nie da to sprawdza lsof-em, ktore pliki i
procesy je blokuja.

> Jaki błądy zwraca ?

Sprawdzilem to dokladniej teraz, to sa dwa problemy: pierwszy z samym
acrobatem, ktory albo dostaje sigsegv albo wylatuje bez powodu -
przyczyna jest albo moj nowy X serwer (3.3.4) albo nowy (2.1.1-5) glibc.
Drugi problem jest juz zwiazany z samym shellem, ale raczej nie z
akrobatem, co z netscapem ktory go u mnie wywoluje; wowczas dostaje od
netscape'a cos takiego:  sh: /bin/acroread /tmp/MO379xxxxx.pdf); rm
/tmp/MO379xxxxx.pdf)&: unexpected `/'

> Myslę, że tak a bedziesz sie tym stuffem opiekowal ? ;)

Mysle, ze moglbym ;-), przy czym sa dwie kwestie: opracowanie
rc-skryptow i integracja z kernelem (stad bylo moje pytanie o koncepcje
pakietow kernela). Np. niektorych driverow nie da sie zbudowac jako
moduly i musza byc wkompilowane statycznie.

--  Robert Slaski
--  ATM  S.A
--  robin<at>atm.com.pl robbinn<at>polbox.com
--  Palenie raka powoduje smród i bicie serca