=?utf8?Q?proftpd=2C_qpopper_i_inne_takie_-_mo=BFe_to_kto=B6_w_ko=F1cu_pr?= =?utf8?Q?_zeczyta_:=5D?=

Jan Rekorajski baggins w pld.org.pl
Pią, 2 Lip 1999, 02:52:06 CEST

[czwartek, 01 lipiec 1999], Michal Margula napisał(a):

> No nic. Przepraszam Was za zamieszanie. Zaraz cofnę zmianę. Żeby to nie była
> tylko głupia nauczka, to może mi ktoś wyjaśni różnice w sprawie PAMa?

Sprawa jest prosta, pam_pwdb zasysa, strasznie zasysa (ang. sucks ;)
Z tego powodu przepisałem moduł pam_unix, który _teraz_ jest o klasę lepszy
od pam_pwdb. Najlepszym dowodem na ciekność pam_pwdb jest Debian - tam mają
wszędzie pam_unix_*. W Linux-PAM-0.68 będzie nowy moduł pam_unix
(mój z poprawkami do NIS+ zrobionymi przez Steve'a Langasek'a) który potrafi
wszystkie opcje pam_pwdb (_poprawnie_, zobacz jak działa nullok, a jak
powinna ta opcja działać wg dokumentacji) i który potrafi czytać hasła z
NIS i NIS+ i potrafi zmieniać hasła przez NIS, i ma zewnętrzny helper.
Czyli: pam_unix jest lepiej napisany od pam_pwdb i równierz nie wymaga +s
na binarkach czytających hasła.

Jakby to było niejasne (po kilku piwach ciężko się pisze ;) to służę dalszymi
wyjaśnieniami.

Chyba najlepszym wyjściem byłoby `cvs co pam` i porównanie z tym co jest
w standartowej dystrybucji Linux-PAM.

> Dzięki ;)

Ależ nie ma za co :) Lubię się chwalić ;)

Janek

BOFH, type MANIAC         |                   -- TROOPS by Kevin Rubio