GNUPG, PGP 2.6.3, PGP 5.0/6./6.51

Czw, 8 Lip 1999, 21:24:43 CEST

On Wed, 7 Jul 1999, Bartosz Waszak wrote:

> Jak wygląda sprawa z oprogramowaniem kryptograficznym w PLD jak będzie ono
> rozprowadzane (jako supported i w podstawowej dystrybucji go nie bedzie/czy
> będzie ???) bo z tego co się orientuje są jakieś restrykcje na kryptografię,
> ale za bardzo nie wiem o co chodzi.
>
> GNU PG nie ma takich restrykcji i jak wygląda kompatybilność kluczy
> z PGP do GPG (nie ma on chyba obsługi RSA i IDEA -- takie są klucze PGP)

GnuPG napewno będzie w dystrybucji, a co do RSA i IDEA to dzieki temu, że
GnuPG jest modularne można zrobić dodatkowe pakiety z modułami dodatkowymi
do GnuPG i dla tych co dobro US wywiadu będzie ważne będzie mógł poprostu
nie instalować tych dodatków. z Samym GnuPG i dodatkami dobrze żeby było
tak żeby przy {de}instalacji dodatkowych modułów modyfikowały się globalne
pliki konf do GnuPG. Nie wiem jak to się ma do plików przechowywanych na
kontach ale w razie czewgo to co miałby się wykonać w %post{un} możnaby
wrzucić w jakiś zgrabny skrypt, króry o ile nie byłby uruchamiany z roota
to modyfikował by konf użytkownaika (może nawet z kawałkiem jakiegoś
użycia dialoga).

> a mnie chodzi o to by mieć dostęp do kluczy PGP 2.6.3 , 5.0 , a także
> najnowszych z 6.0 a wszystko w GPG

Co do 6.0 to nie wiem jak systuacja wygląda (dość świeże) ale z 5.x daje
się ponoć uzyskać pełen ekwiwalent.

Kwestia tylko w tym, ze ktoś musi to zrobić, bo jeszcze nei jest to
zrobione :> (po za samym podstawowym GnuPG).