Xwindow i xinit, inn, itp

Pią, 9 Lip 1999, 11:51:36 CEST

On Wed, 7 Jul 1999, Bartosz Waszak wrote:

Dobra tera przejrzałem sobie to dokładniej.

[..]
> [...]
> odpowiadałby za desktop managary i ich definicję środowiska
>

> $HOME/.wm_style (do uzgodnienia nazwa tego pliku)
> rozwiazałoby problem osób używających csh, tcsh, ...
>
> zawartość wm_style np:
> DESKTOP_MANAGER=KDE
> WINDOW_MANAGER=wmaker
>
> i uruchomiłoby się KDE z windomakerem
>

> Propozycja odnośnie zarządzania tematami można by zrobić na poziomie samego
> desktop managera lub window managera gdyż same już to z reguły zapewniają
> (zwłaszcza desktop managery) jeśli by window manager nie zawierał obsługi

Nie. Tego typu sprawy jak wybór DM czy WM to są sprawy które powinno się
uruchamiać na poziomie sesji. Jeżeli ktoś uruchomi XDMa to sprawy związane
z uruchamianiem WM, DM bedą musiały być zdublowane w dwuch skryptach.
Zdecydowanie możan to wyciągnąć na poziom sesji.

> [...]
>          xinit/xinitrc           # pracowałem na Debianie
>
> Xsession zawierał programik uruchamiający wszystkie polecenia typu
> ustalałby Xmodmap, Xresources, inne zmienne środowiska, uruchamiał
> {WM,DM}
>
> a tak wygląda xinitrc w Debianie:
>
> #!/bin/sh
> #
> # /etc/X11/xinit/xinitrc
> #
> # global xinitrc file, used by all X sessions started by xinit (startx)
>
> # by default simply do the same thing as xdm X sessions

W zasadzie ciężko powiedzieć co powinno się wykonywać na poziomie
inicjacji X serwea, a co nie powinno być na poziomie sesji więc powyższe
jest poprawne i chyba wyjdzie na to że zrobimy podobnie.
Można tu dodać uruchomienie xterma żeby cokolwiek się uruchomiło kiedy
ktoś uruchomi gołe xinit. Tak czy inaczej xinitrc powinien być szczątkowy.

> a {wdm,xdm,gdm} uruchamia bezpośrednio po zalogowaniu /etc/X11/Xsession

Ano .. tylko chodzi żeby to co się dzieje na tym poziomie sesji było
modularne żeby nie trzeba było robić jednego skryptu przewidującego
wszystkie możliwości. I tu to co jest teraz w repo o czym pisałem wczoraj
wydaje się dobym punktem wyjścia do dalszego rozwijania docelowego
schematu.